خشم سایت وابسته به دستگاه جاسوسی رژیم‌صهیونیستی از پیشرفت مذاکرات هسته‌ای ایران

پایگاه اینترنتی "دبکا فایل" وابسته به دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی نوشت: آمریکا برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران با شتاب به پیش می‌رود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نوشته دبکا فایل، ایران و آمریکا مصمم هستند تا اواسط ماه مه پیش نویس قطعنامه نهایی را تنظیم کنند. 

به گفته یک مقام بلند پایه امنیتی اسرائیل "آمریکایی ها حاضرند تضمین‌های ایران را مبنی بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را بپذیرند."
 
"موشه یعلون" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه مدعی شد اسرائیل از این نگران است که در مذاکرات هسته ای تاکنون به موضوع برنامه هسته ای تسلیحاتی(!) ایران اشاره نشده است. اظهارات یعلون در مقایسه با اظهارات تندی که هفته گذشته بین مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و وزیر جنگ اسرائیل ردو بدل شد ، کمرنگ تر شده است. گفتگوهای این دو مقام ارشد نظامی اسرائیل بیانگر اختلافات عمیقی است که میان تل آویو و واشنگتن درباره برنامه هسته ای ایران وجود دارد. اوباما در سفر اخیر خود به ریاض تلاش کرد به عبدالله ، پادشاه این کشور اطمینان دهد آمریکا یک توافق هسته ای نامساعد با ایران را نمی پذیرد.

به نوشته دبکا، دمپسی نیز در دیدار با مقامات اسرائیل تلاش کرد نگرانی اسرائیل را درباره توافق هسته ای میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک کاهش دهد اما نه عربستان و نه اسرائیل، هیچیک متقاعد نشدند. سران اسرائیل و عربستان توافق کردند اختلافات موجود با آمریکا را که از نظر دیپلماتیکی اختلاف در روش نام گرفته است در لفافه قرار دهند اما عربستان و اسرائیل متعهد شدند همچنان به همکاری درباره برنامه هسته ای ایران ادامه دهند. بلافاصله پس از خروج اوباما از ریاض و دمپسی از بیت المقدس ، یک سخنگوی آمریکا جمله خوشایندی را بر زبان آورد و گفت پس از توافق هسته ای که در نوامبر گذشته به امضا رسید، دیگر لازم نیست توافق هسته ای موقت دیگری با ایران به امضا برسد و برای تهیه پیش نویس توافقنامه نهایی و آماده کردن آن جهت امضا در بیستم ژوییه ، هیچ مانعی وجود ندارد. 

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران وقتی سه شنبه وارد وین شد با قبول برنامه زمانی تعیین شده در  ماه اردیبهشت برای تنظیم پیش نویس نهایی گفت این بار تمام گفتگوها را به پایان می‌رسانیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار