دیپلمات غربی نزدیک به گفتگوها:

هنوز اختلافات مهمی وجود دارد اما متعهد هستیم که تهیه متن را تا 20 ژوئیه انجام دهیم

خبرگزاری رویترز در گزارشی از وین به قلم "لوئی شاربونو"، "پریسا حافظی" و "فردریک دال" نوشت: مذاکره کنندگان ایران و شش قدرت جهانی روز چهارشنبه تلاش کردند اختلافات را کاهش دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به گزارش رویترز، مذاکره‌کنندگان ایران و گروه موسوم به 1+5 یعنی آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان قصد دارند بعد از دو روز گفتگو در وین کار تدوین متن توافق نهایی را آغاز کنند.

یک دیپلمات غربی نزدیک به گفتگوها به رویترز گفت: ایرانی ها و پنچ بعلاوه یک این نیاز مبرم را احساس می کنند که به توافق برسند. وی ادامه داد: ما می‌دانیم که هنوز اختلافات مهمی وجود دارد و می دانیم که این روند آسان نخواهد بود. البته همه ما متعهد هستیم که این کار (یعنی تهیه متن) را تا 20 ژوئیه انجام دهیم.
 
دیپلمات ها اعلام کردند تنش های مربوط به نقش روسیه در اوکراین و تهدید کشورهای غربی در زمینه افزایش تحریم ها علیه مسکو و نیز صادر نشدن روادید برای سفیر پیشنهادی ایران در سازمان ملل متحد توسط آمریکا تا کنون به گفتگوهای هسته ای ضربه نزده است. 

یک مقام ارشد ایرانی نیز با دشوار توصیف کردن مذاکرات گفت تهران تلاش می کند خطوط قرمز خود را حفظ کند. وی ادامه داد: ایران توافقی را می خواهد که در آن حقوق این کشور لحاظ شود. گفتگوها وارد مرحله بسیار دشواری شده است. پیشرفت کردن دشوار است.
 
رویترز در پایان نوشت: گفتگوهای کنونی در وین، توافق اولیه ای را که ایران و شش قدرت جهانی ماه نوامبر گذشته در ژنو به آن دست یافتند به عنوان مبنای کار قرار داده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار