پوتين واکنش واشنگتن به نامه روسيه به سران اتحاديه اروپا را عجيب توصيف کرد/به تعهدات گازی خود در قبال اروپا احترام می گذاريم

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه واکنش آمریکا را به نامه وی در خصوص اوضاع اوکراین خطاب به سران اروپا را عجیب توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از ریانوستی، ولادیمیر پوتین خطاب به مقامات آمریکا گفت خواندن نامه ای که به دیگران مربوط است کار اشتباهی است چرا که این نامه برای مقامات آمریکایی نوشته نشده بود.
وی همچنین با لحنی تمسخر آمیز گفت همه دنیا می دانند آمریکا به گوش کردن حرف دیگران در پشت درها عادت دارد، هرچند که جاسوسی کار خوبی نیست.
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز جمعه با تاکید بر این که مسکو به تعهدات گازی خود در قبال شرکای اروپایی اش احترام می گذارد گفت روسیه قصد ندارد کار انتقال گاز را به اوکراین متوقف کند اما از این کشور خواسته است تا بدهی های خود را پرداخت کند.
وی گفت « بدیهی است که ما به تعهدات خود در قبال مصرف کنندگان اروپایی خود احترام می گذاریم ».
به گفته رییس جمهوری روسیه، بابت پرداخت پول گاز، اوکراین از قبل، مبلغ دو میلیارد و دویست میلیون دلار به روسیه بدهکار است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود روسیه نباید مشکل گاز خود را با اوکراین تبدیل به مسئله ای سیاسی کند بلکه باید اصول قیمت گذاری را در بازار اعمال کند.
رییس جمهوری روسیه با تاکید بر این که از سال 2009 میلادی تا کنون هیچ چیزی تغییر نکرده است گفت فرمول کنونی قیمت گاز در قراردادهای رسمی میان شرکت های روسی و اوکراینی از آن زمان تا کنون قید شده است .
رییس جمهوری روسیه خاطر نشان کرد همه می دانند که در سال 2013 میلادی، روسیه وامی سه میلیارد دلاری را به شرط آن که اوکراین در موعد مقرر اقساط آن را پرداخت کند، به همراه تخفیف در قیمت گاز ، به این کشور اعطاکرده بود اما اوکراین به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار