وزیر خارجه سوئد:

در صورتی که روسیه به تهدید‌های گازی خود عمل کند، اروپا بازنده نخواهد بود

"کارل بیلدت" وزیر امور خارجه سوئد مدعی شد اگر مسکو به تهدیدهای گازی خود عمل کند، اروپا بازنده نخواهد شد

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازشبکه تلویزیونی یورونیوز،  روسیه اعلام کرد به تعهدات گازی خود به اوکراین پایبند خواهد بود.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه اعلام کرد صادرات گاز روسیه به اروپا را از مسیر اوکراین متوقف نخواهد کرد. 

"سابین برگر "سخنگوی کمیسیون اروپا گفت : «تحویل گاز روسیه به اروپا تا به امروز طبیعی و با ثبات بوده است. امیدواریم که روسیه به تعهدات خود پایبند بماند و از اوکراین  نیز توقع داریم به تعهدات خود برای انتقال گاز روسیه به اروپا  عمل کند.»

این درحالی است که روسیه در نظر دارد هفته آینده در گفتگوهای ژنو با اروپایی ها مسائل مالی و بدهی اوکراین را  مطرح سازد.

"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه گفت :«تغییر موضع ظاهری اخیر اتحادیه اروپا و دعوت به مشورتهای روسیه و اوکراین به عنوان دو شریک ، بسیار مثبت است. ما آماده مذاکره به ویژه درباره مشکلاتی هستیم که در نامه ولادیمیر پوتین در خصوص صادرات گاز روسیه به کشورهای اروپایی از مسیر اوکراین به آن اشاره شده است. »

وزیر امور خارجه سوئد نیز مدعی شد اگر مسکو به تهدیدهای گازی خود عمل کند، اروپا بازنده نخواهد شد. 

"کارل بیلدت" وزیر خارجه سوئد به یورونیوز گفت :« روسیه باید از تجریبات سال‌های 2006 و  2009 بیاموزد که  تبدیل کردن مسائل مرتبط به انرژی به اسلحه و ابزار فشار تنها در کوتاه مدت نتیجه می‌دهد اما در دراز مدت قطعا به زیان روسیه می شود. روسیه بیش از وابستگی اتحادیه اروپا به گاز به درآمدهای گازی وابسته است. بله در کوتاه مدت اگر روسیه تهدیدهای خود را عملی کند، مشکلاتی ایجاد خواهد شد. اما نهایتا بیشتر از ما مشکل پیدا خواهد کرد.»

اروپا 25 درصد از نیازهای گازی خود را از روسیه تامین می کند که این  معادل 35  میلیارد یورو در سال 2013 بود. اوضاع اقتصادی روسیه پس از بحران در اوکراین وخیم شده است. 


انتهای پیام/
برچسب ها: روسیه ، تهدید ، گاز ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار