کرمانشاه/

کوچ بهاره عشایر کرمانشاه امسال با تاخیر آغاز شد

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: در سال ۹۳ کوچ بهاره عشایر استان کرمانشاه به دلیل بارندگی‌ها و پراکنش در نقاط درون و برون استانی با تاخیر آغاز شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علی‌اشرف آزادی  گفت: به دلیل بارندگی‌ها و پراکنش در نقاط درون و برون استان کرمانشاه، عشایر استان امسال با تاخیر و از اواسط فروردین ماه کوچ خود را آغاز کردند.

وی با اشاره به جمعیت 14هزار خانواری عشایر کرمانشاه افزود: کوچ بهاره عشایر استان کرمانشاه در قالب 14 ایل همه ساله از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت ماه به مناطق ییلاقی استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان انجام می‌شود.

مدیرکل امور عشایری کرمانشاه بیان کرد: انجام کوچ عشایر با تاخیر پیش آمده سبب فرصت بهتر برای مراتع ییلاقی می‌شود و از سوی دیگر فشار کمتری به مراتع وارد می‌آورد و به مسئولان برنامه‌ریز کوچ عشایر فشار کمتری وارد ‌می‌شود.

آزادی در مورد نقاط سکونت کوچ قشلاقی عشایر کرمانشاه گفت: مراتع قشلاقی در درون استان کرمانشاه شامل گیلان‌غرب، قصرشیرین، سومار و در خارج از استان مهران و دهلران در استان ایلام، فکه در خوزستان است.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت بالای عشایر برای کمک به تولید و اقتصاد خاطرنشان کرد: عشایر کرمانشاه یک میلیون و 500 هزار واحد دام دارند که حدود 30درصد از تولیدات گوشت و لبنی استان را تامین می‌کنند/ش.

برچسب ها: کرمانشاه ، کوچ ، امسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.