رئیس صندوق بین‌المللی پول:

اقتصاد جهان مسير دور شدن از رکود را می‌پيمايد

رئیس صندوق بین المللی پول چشم انداز رشد اقتصادی جهان را مثبت ارزیابی و بر لزوم تعهد همه کشورهای عضو به تعهدات بین‌المللی خود درباره برنامه‌های این صندوق و از جمله اصلاحات پیشنهادی آن تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی بلومبرگ، رئیس صندوق بین المللی پول چشم انداز رشد اقتصادی جهان را مثبت ارزیابی  و بر لزوم تعهد همه کشورهای عضو به تعهدات بین المللی خود درباره برنامه‌های این صندوق و از جمله اصلاحات پیشنهادی آن تاکید کرد.

مجری این شبکه در حاشیه نشست دوسالانه روسای صندوق بین المللی پول در واشنگتن، با کریستین لاگارد رئیس این صندوق گفت و گو کرد. لاگارد درباره هدف این نشست گفت: این نشست با حضور 188 عضو این صندوق به مدت سه روز در واشنگتن برگزار شده است.

 نکته مهم این است که اقتصاد از وضعیت نامطلوب و رکود بزرگ تدریجا خارج می‌شود و ما باید درباره آثار آن بر اقتصاد هر یک از کشورهای عضو و اقدامات بیشتری که باید انجام دهیم، باهم بحث کنیم. اما بحث عمده درباره اصلاحاتی است که باید در صندوق بین المللی پول صورت گیرد.

وی درباره بهبود وضعیت اقتصادی کشورهای مختلف، گفت:  ما رشدی از سه به سه و شش دهم و نزدیک به چهار درصد داشته‌ایم. از این رو از خروج اقتصاد از وضعیت نامطلوب رکود سخن می‌گوییم. این یک پیشرفت است. هنوز این پیشرفت قوی و در حد ظرفیت‌های موجود نیست اما مثبت است. این روند می‌تواند در سال 2014 رشد کلی دو و هشت دهم درصدی را برای ما داشته باشد. 

وی از رشد اقتصادی در کشورهای اروپایی نیز با نگاهی مثبت یاد کرد و آلمان را بهترین در بین کشورهای اروپایی از نظر رشد اقتصادی خواند. وی گفت کشورهایی نظیر ایتالیا، یونان و اسپانیا نیز بالاخره توانسته‌اند از وضعیت منفی قبلی خارج شوند.

رئیس صندوق بین المللی پول درباره اینکه چطور این صندوق می‌تواند به رشد اقتصادی کشورهای مختلف کمک کند، گفت رئیس جمهور استرالیا از ما خواسته است مدل‌های رشد اقتصادی در جهان را به میزان دو درصد در پنج سال آینده ترسیم کنیم. ما اینکار را کرده‌ایم و اقداماتی را که باید در خصوص اصلاحات مالی صورت گیرد، شناسایی کرده‌ایم.

این اصلاحات از کشوری به کشور دیگر متفاوت هستند. اما این امر عمدتا بر محور توسعه زیرساخت‌ها که بر اساس هر کشور مدل آن متفاوت است، باید صورت گیرد.

لاگارد درباره اصلاحاتی که باید در صندوق بین المللی پول صورت گیرد، گفت:  این اصلاحات در سال 2010 پیشنهاد شد و همه درباره اجرای آن در سال 2012 اتفاق نظر داشتند اما این کار هنوز انجام نشده و علت آن این است که آمریکا هنوز با آن موافقت نکرده است.

 من امیدوارم مسئولان کشورهایی که در این نشست حضور دارند در زمان بازگشت به کشورهای خود از آمریکا بخواهند به تعهداتش در این خصوص عمل کند.
وی در ادامه بر تعهد صندوق بین المللی پول به کمک به اوکراین برای تاکید کرد و گفت این کمک مرحله به مرحله و طبق برنامه‌های این کشور صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، پول ، رشد ، اقتصادی ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار