صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی ایران در 2016 را 4 درصد ارزیابی كرد

صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود، رشد اقتصادی ایران در سال 2016 را به میزان 4 درصد و در سال 2017 به میزان 3.7 درصد ارزیابی كرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، این نهاد در عین حال چشم انداز اقتصادی عربستان را به دلیل قیمت پایین نفت، منفی دانست.

صندوق مزبور همچنین دورنمای رشد اقتصادی برای كل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را قابل توجه ندانست.

در گزارش صندوق بین المللی پول آمده است اقتصاد عربستان در سال 2016 به میزان یك ممیز 2 درصد كه كمترین رقم در 7 سال اخیر است، رشد خواهد داشت و این رقم در سال 2017 به میزان یك ممیز 9 درصد خواهد بود.

این گزارش با اشاره به تمهیدات ریاضتی عربستان برای كاهش هزینه‌های جاری و افزایش درآمدهای غیرنفتی پس از كسری بودجه در سال گذشته میلادی افزود: دولت ریاض با كاهش یارانه‌های مربوط به سوخت، برق، آب و دیگر اقلام حیاتی، درصدد افزایش درآمدهای غیرنفتی و عقلانی كردن میزان مصرف برآمده است.

صندوق بین المللی پول در ادامه گزارش خود آورد اقتصاد خاورمیانه، شمال آفریقا، افغانستان و پاكستان در مجموع در سال 2016 به میزان 3 ممیز یك درصد رشد خواهد داشت كه این رقم در سال آینده میلادی 3 ممیز 5 درصد خواهد بود.

براساس گزارش این صندوق، كاهش نرخ رشد در سال گذشته صادركنندگان و وارد كنندگان نفت را تحت تاثیر قرار داد. اقتصاد كشورهای وارد كننده نفت همچون مصر، پاكستان و تونس به میزان 3 ممیز 5 درصد در سال 2016 رشد خواهد داشت.

صندوق بین المللی پول همچنین چشم انداز رشد اقتصادی برای صادركنندگان نفت را برای سال جاری 2 ممیز 9 درصد ارزیابی كرد كه از رقم پیش بینی شده 3 ممیز 8 درصد در ماه اكتبر، كمتر است.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Hong Kong
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
غلط کرد
آخرین اخبار