بانک جهانی پیش‌بینی‌هایش را درباره رشد اقتصادی جهان در سال 2016 کاهش داد

شاخص‌های ناامید کننده اقتصادهای نوظهور جهان باعث شد بانک جهانی پیش‌بینی‌هایش را درباره رشد اقتصادی جهان در سال نوی میلادی کاهش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بانک جهانی پیش بینی های خود را درباره رشد اقتصادی جهان در سال 2016 کاهش داد.

شاخص‌های ناامید کننده اقتصاد کشورهای نوظهور از قبیل چین و برزیل موجب شده است بانک جهانی پیش بینی های خود را درباره رشد اقتصادی جهان در سال جدید کاهش دهد.

اقتصاد چین، که در سال‌های اخیر رشد چشمگیر و حتی گاهی نگران کننده ای را دنبال می کرد، در سال 2014 نیز رشد نسبتا ضعیف هفت و چهار دهم درصدی را ثبت کرد که ضعیف ترین رشد اقتصادی این کشور از سال 1990 محسوب می شد. 

در گزارش بانک جهانی آمده است: وضع ضعیف اقتصادهای نوظهور جهان از جمله چین و برزیل باعث شده است، کارشناسان و تحلیلگران درباره تحقق اهدافی که در زمینه کاهش فقر و میزان اشتغال در جهان مدنظر قرار داده شده است، تردیدهای زیادی داشته باشند؛ چرا که این کشورها در سالهای گذشته و به ویژه در یک دهه گذشته از محرک‌های اصلی رشد اقتصادی جهان بوده اند. 

طبق پیش بینی بانک جهانی، انتظار می رود رشد اقتصادی چین در سال جدید به شش و هفت دهم درصد کاهش یابد و ضعیف ترین رشد خود را از سال 1990 تا کنون تجربه کند.

کارشناسان بانک جهانی پیش بینی کرده بودند رشد اقتصاد چین که در نیمه اول سال گذشته بسیار کند بود، در نیمه دوم سال تحت تاثیر بهبود شرایط صادرات و مصرف  داخلی و همچنین با توجه به افزایش فعالیت بازار غیرمنقول این کشور سرعت بیشتری پیدا کند، اما پیش بینی های آنها درست از آب درنیامد.

پیش بینی های بانک جهانی در خصوص دو کشور نوظهور دیگر یعنی برزیل و روسیه از این هم بدتر است. طبق گزارش جدید بانک جهانی رشد اقتصادی، برزیل در سال جدید سه و شش دهم درصد و رشد اقتصادی روسیه در سال جدید یک و چهار دهم درصد کاهش خواهد یافت. پیش از این بانک جهانی در ماه ژوئن کاهش دو و نیم درصدی را برای رشد اقتصادی برزیل و کاهش هفت دهم درصدی را برای رشد اقتصادی روسیه پیش بینی کرده بود.



انتهای پیام/




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار