تبریز/

ترکیه جایگاه خاصی درسند چشم انداز توسعه تجارت خارجی آذربایجان شرقی دارد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ترکیه جایگاه خاصی در سند چشم انداز توسعه تجارت خارجی این استان دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی در نشست هماهنگی بخش خصوصی و دولتی استان در آستانه سفر هیات بلند پایه اقتصادی ترکیه به تبریز افزود: در این سند چشم انداز بیش از 30 درصد (یک میلیارد از سه میلیارد دلار) تجارت خارجی آذربایجان شرقی با ترکیه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بدون نظر گرفتن کالاهای نفتی، حجم مبادلات کنونی آذربایجان شرقی با ترکیه مناسب نیست، گفت: بخش خصوصی و انجمن های تخصصی باید عزم بیشتری برای توسعه روابط و افزایش حجم مبادلات داشته باشند.

عظمایی با اشاره به تلطیف فضای سیاسی کشور، افزود: با رفع ممنوعیت های بین المللی و کاهش بروکراسی اداری قابلیت دسترسی بیشتری برای سرمایه گذاران خارجی ایجاد شده و انتظار می رود حجم مبادلات تجاری بیشتر شده و سطح همکاری های اقتصادی ارتقا یابد.

هیات بلند پایه اقتصادی ترکیه به سرپرستی وزیر توسعه این کشور مرکب از 25 مقام دولتی و 55 فعال اقتصادی از بخش خصوصی پس از برگزاری نشست هایی در تهران روز 28 فروردین ماه جاری در تبریز حضور خواهند داشت.

حمل و نقل، ساختمان، راه و راه آهن ، کشاورزی ، مرغداری ، ماشین آلات صنعتی ، دارو و غذا ، معدن و خدمات گردشگری زمینه فعالیت اعضای این هیات اقتصادی است.
 
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: توسعه ، تجارت ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.