گفتگوی تلفنی روسای جمهور روسیه و آمریکا؛

پوتین:اعتراضات در جنوب شرق اوکراین نتیجه نادیده گرفته شدن منافع ساکنان روسی زبان از سوی کیف است/ اوباما: پوتين نیروهای مسلح هوادار روسیه را قانع به خروج از ساختمان‌هایی که اشغال کرده‌اند، کند

روسای جمهور روسیه و آمریکا در گفتگویی تلفنی ، به بررسی آخرین تحولات اوکراین پرداختند و در جریان این گفتگو ولادیمیر پوتین تاکید کرد اعتراضات در جنوب شرق اوکراین نتیجه نادیده گرفته شدن منافع ساکنان روسی زبان از سوی کیف است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه روسیاالیوم:"ولادیمیر پوتین" در این گفتگوی تلفنی خطاب به "باراک اوباما" گفت : اعتراضات در جنوب شرق اوکراین نتیجه نادیده گرفته شدن منافع ساکنان روسی زبان از سوی کیف است.

در این گفتگوی تلفنی همچنین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد : متهم کردن مسکو به دخالت در امور داخلی اوکراین بی پایه و اساس است.

در بیانیه کاخ سفید آمریکا در این مورد، آمده اوباما خواسته است تا همه نیروهای مسلح غیردولتی در کشور (اوکراین) اسلحه خود را زمین گذاشته و از رئیس‌جمهور پوتین خواسته است تا از نفوذ خود بر این نیروهای مسلح هوادار روسیه استفاده کرده، آنها را قانع به خروج از ساختمان‌هایی که اشغال کرده‌اند، کند.

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، با رد دخالت مسکو در اوکراین از همتای آمریکایی خود خواسته است از نفوذش بر دولت اوکراین برای جلوگیری از خونریزی بیشتر استفاده کند.

در بیانیه‌ای که کاخ کرملین در این مورد منتشر کرده، آمده است در پاسخ به ابراز نگرانی رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد آنچه مداخله روسیه در جنوب شرق اوکراین خوانده شده، رئیس‌جمهوری روسیه چنین گمانه‌زنی‌هایی را استوار بر اطلاعاتی نادرست عنوان کرد.

این در حالی است که ساعتی پیش سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری گفت : رئیس سیا اواخر این هفته در ادامه سفرش به اروپا به اوکراین هم سفر کرد.

جی کارنی گفت : ما مطمئنا درباره اقدامات روسیه برای بی ثبات کردن اوکراین بسیار نگران هستیم.ما درباره حضور چندین هزار نیروی روسی در مرز اوکراین و اقدامات تحریک آمیز مورد حمایت روسیه در شرق اوکراین نگران هستیم و از دولت اوکراین به خاطر خویشتن داری و مدیریت اوضاع بسیار دشوار تمجید می کنیم.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار