سجادی در نشست خبری عنوان کرد

جبهه پیروان منادی وحدت و انسجام در درون جریان اصولگرایی/ مرجعیت سیاسی آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی برای اصولگرایان

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه جبهه پیروان همواره منادی وحدت و انسجام در درون جریان اصولگرایی است، گفت: ارتباط ارگانیک و سنتی جبهه پیروان با جامعتین یکی از مواردی است که همواره در جهت حفظ انسجام و وحدت مورد تاکید بوده است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "سید کمال‌الدین سجادی" در اولین نشست خبری جبهه پیروان خط امام و رهبری در سال جدید با اشاره به اهمیت شعار مقام معظم رهبری تحت عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" اظهار داشت: گفتمان انقلاب اسلامی، اقتصاد و فرهنگ سه مولفه بسیار مهم از سوی معظم‌له طی سالیان اخیر است که همواره مورد تاکید قرار می‌گیرد.

وی افزود: شعار سال 93 نقشه راه و هدف‌گذاری استراتژیک برای مسئولان آحاد جامعه است تا با اقتدار بیشتر در حل معضلات فرهنگی و اقتصادی در جامعه حرکت کنیم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری به رویکرد جبهه پیروان نسبت به شعار سال اشاره و تاکید کرد: جهت تحقق یافتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد و فرهنگ، جبهه پیروان کمیته‌ای را تحت عنوان اقتصاد مقاومتی متشکل از احزاب و تشکل‌های عضو با مدیریت‌های آقای کریمی اصفهانی تشکیل داده است.

سجادی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید متکی بر مردم با رویکردهای دانش‌بنیان و عدالت‌محور باشد، گفت: ترکیب دو مبحث اقتصاد و فرهنگ و توسعه تولید در کشور تاثیرگذار است و به نوعی این دو مولفه باید با قدرت درون‌زا و با نگاه به بیرون در جامعه غنی‌سازی شود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه سه تشکل به عضویت جبهه پیروان در آمده‌اند، گفت: حزب فاطمیون با دبیرکلی خانم رحیمی، جمعیت اسلامی فرهنگیان با دبیرکلی مسلم میرزاپور و جمعیت جوانان متحد اسلامی با دبیرکلی میثم نیک‌فر از جمله تشکل‌هایی هستند که تعداد اعضای جبهه را به 17 رسانده‌اند.

وی با تاکید براینکه یکی از راهبردهای جبهه تقویت آن است، گفت: هیئت رئیسه جهت تقویت جبهه پیروان جلساتی را با شوراهای مرکزی عضو سامان داده تا نقشی را که در فعالیت‌های سیاسی- اجتماعی ایفا می‌کنند را مورد مشاهده و بررسی قرار دهیم.

*جبهه پیروان منادی وحدت و انسجام در درون جریان اصولگرایی

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه جبهه پیروان همواره منادی وحدت و انسجام در درون جریان اصولگرایی است، گفت: ارتباط ارگانیک و سنتی جبهه پیروان با جامعتین یکی از مواردی است که همواره در جهت حفظ انسجام و وحدت مورد تاکید ما بوده است.

سجادی افزود: کلیات مربوط به دیدار جبهه پیروان خط امام و رهبری با جامعتین و تشکل‌های اصولگرا تنظیم شده که زمانبندی دقیق این دیدارها اعلام می‌شود.

وی به برگزاری همایش‌های مختلف جبهه پیروان در سال 93 اشاره و خاطرنشان کرد: همایش‌های مختلفی را در طول سال به مرحله انجام خواهیم رساند و در حال حاضر در 25 استان جبهه پیروان مشغول به فعالیت است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به پیروزی "حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی" در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته افزود: دکتر روحانی برآمده از آرای ملت ایران است که با توجه به درصد بالای مشارکت مردم ایران حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری محقق شد.

* از رئیس‌جمهور دولت یازدهم حمایت می‌کنیم

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: ما از رئیس‌جمهور دولت یازدهم حمایت می‌کنیم به این دلیل که آرای مردم و تنفیذ مقام معظم رهبری را داشته، سیاست‌های این دولت در جهت تحقق منویات رهبری معظم انقلاب در جهت رفع نیازهای اساسی و واقعی مردم، ارتقای وضع نظام جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور قرار دارد.

سجادی با بیان اینکه حمایت جبهه پیروان بدون قید و شرط و نامحدود نیست، بیان داشت: همانند سایر ارتباط‌های جبهه با دولت‌های گذشته اگر شاهد باشیم برخی خط و مشی‌ها با سایر سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی مغایرت داشته باشد انتقاد دلسوزانه، منصفانه همراه با پیشنهاد به نحو مقتضی و یا از طریق نامه، مصاحبه از سوی ریاست جبهه عنوان می‌کنیم.

وی به انتصابات جناحی اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش رئیس‌جمهور بایستی نیروهای زبده، شایسته و معتقد به نظام باشند این نیروها بایستی جدای از گرایش‌های حزبی و تشکیلاتی منصوب شوند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: انتصاب از یک گرایش خاص به نفع دولت و مردم نیست این مهم ممکن است مواضع افراطی هم داشته باشد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری به سیاست‌های فرهنگی تاکید شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: مخاطب این سیاست‌ها فقط مردم عادی نیستند.

وی در ادامه نشست به سیاست‌های فرهنگی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است اشاره کرد و اظهار داشت: مخاطب این سیاست‌ها فقط مردم عادی نیستند. ملت ایران همواره بهترین مردم در جهان بوده و همیشه در صحنه‌ها حضور داشتند، بنابراین دغدغه فرهنگی معظم‌له و دلسوزان جامعه دغدغه‌ای واقعی برای جبهه پیروان است.

*همه باید در جهت سیاست‌های مدنظر رهبری معظم انقلاب گام بردارند

سجادی همه نهادها از جمله وزارت ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، صدا و سیما، وزارت علوم و دانشگاه‌ها را مخاطب منویات رهبری معظم انقلاب دانست و تصریح کرد: همه باید در جهت سیاست‌های مدنظر رهبری معظم انقلاب گام بردارند، حرکتی که ذره‌ای به کیان نظام جمهوری اسلامی خدشه وارد کند، پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: اگر جبهه پیروان انتقادی داشته باشد مطرح می‌کند اما این مهم به قصد تخریب نیست، بلکه با هدف اصلاح در جهت منافع ملی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه به مواضع جبهه متبوعش پیرامون مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 اشاره و تاکید کرد: امیدواریم سال 93 سال تصمیم‌گیری و انشاالله نتیجه بخش‌بودن مذاکرات به نفع کشور باشد، جبهه پیروان از این مذاکرات و تیم مذاکره کننده حمایت کامل می‌کند، چراکه معتقدیم این نشست‌ها با الهام از فرمایشات رهبری معظم انقلاب و هدایت‌های ایشان بوده است.

سجادی تیم مذاکره‌کننده ایرانی را دارای نکات شاخصی همچون انگیزه بالا برای خدمت به کشور، تجربه متراکم دیپلماسی و علمی دانست و تصریح کرد: این تیم زبان طرف مقابل را خوب می‌فهمد و در این رابطه سیاست‌های نظام را به خوبی برای طرف غربی تشریح می‌کند؛ ما نیز با حمایت کامل از آنان برای توفیق آنها دعا می‌کنیم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این نکته که پیروزی و دستاوردهای انقلاب همچنین پیشرفت‌های علمی باعث عزت کشور ما شد، افزود: از تیم هسته‌ای انتظار داریم که با زیاده‌خواهی‌ها و روحیه استکباری طرف غربی  به ویژه در برخورد با دولت آمریکا صلابت انقلابی و اسلامی را حفظ کند.

وی به لحن آمرانه و استکباری آمریکا در مواجهه با ملت بزرگ ایران اشاره و تاکید کرد: این ادبیات مطلوب نظام، رهبری معظم انقلاب و ملت ما نیست، رئیس جمهوری بارها تاکید کرد که با این ملت با زبان عزتمندی و احترام
سخن بگویید.

سجادی ادامه داد: این مهم است که با اینکه اعتمادی به طرف غربی در مذاکرات نداریم اما نقد و تعهد نداشته و همواره راه را ادامه می‌دهیم و امیدواریم  مذاکرات هسته‌ای به نتایجی موثر در منافع ملت و کشور منجر شود.

*اشکال‌تراشی آمریکا جهت صدور روادید برای ابوطالبی نقض قواعد بین‌الملل است

وی به عدم صدور روادید به نماینده کشورمان در سازمان ملل از سوی دولت آمریکا اشاره کرد و گفت: ابوطالبی از دیپلمات‌های باسابقه کشور است که از سوی جمهوری اسلامی به سازمان ملل معرفی شده است. این دلیل نمی‌شود آمریکا برای صدور روادید اشکال‌تراشی کند چراکه نوعی نقض قواعد بین‌الملل است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: طبق قوانین بین‌المللی دولت آمریکا نباید مانع ورود سفرای کشورها به سازمان ملل شود طبق این قواعد حتی نباید مانع ورود هیئت‌های دیگر دیپلماتیک به این سازمان شود.

وی ضمن تشکر و قدردانی از سخنگوی دستگاه دیپلماسی درواکنش به اقدام اخیر آمریکا تاکید کرد: ما حق داریم که از سازمان ملل به خاطر این اقدام شکایت کنیم که بایستی در این زمینه راه‌های قانونی آن را طی کنیم.

سجادی در ادامه به مواضع جبهه پیروان خط امام و رهبری و ارتباط با سیاست هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: سیاست دولت در ارتباط با هدفمندی یارانه‌ها هماهنگ با مواضع مجلس و همگام با سایر سیاست‌ها پیش می‌رود. ما معتقدیم در این زمینه مردم خود تشخیص می‌دهند که یارانه بگیرند یا خیر که انشالله دولت نیز در این اقدامات موفق باشد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها و مسئولان دولتی طوری جهت‌گیری نکنند که یارانه‌بگیران محتاج و فقیر خوانده شوند، افزود: این تحلیل‌‌ها با روحیه مردم ما سازگاری ندارد توصیه می‌کنیم که این گونه تحلیل‌ها روشن شود.

*دولت به اظهارات مردم اعتماد کند

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به تحلیل‌های برخی مسئولین پیرامون هدفمندی یارانه‌ها مبنی براینکه این سیاست سرک کشیدن به حساب مردم تلقی می‌شود، گفت: این گونه تحلیل‌ها آثار منفی در جامعه دارد و دولت نیز بایستی به مردم و اظهارات آنها اعتماد کند.

وی در پاسخ به سوالی خبرنگاری مبنی براینکه موضع جبهه پیروان خط امام و رهبری پیرامون انتخابات آتی مجلس چیست؟ آیا دیدار اخیر باهنر با جبهه اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان نوروزی بود؟ بیان داشت: تا انتخابات آتی دو سال زمان باقی است و جبهه اعتقاد دارد انتخاباتی کردن فضای کشور هم‌اکنون زودهنگام است این موضوع نیروی مسئولان را هدر داده و افکار مردم را نسبت به مسائل سیاسی تحریک می‌کند.

سجادی ادامه داد: جبهه پیروان خط امام و رهبری این بحث را غیر ضروری می‌داند اگرچه در داخل تشکل‌های سیاسی اصولگرا گفتمان‌هایی وجود دارد.

وی پیرامون دیدار اخیر باهنر با جبهه اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان گفت: این دیدار نوروزی بود چراکه باهنر به عنوان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی شخصیتی تاثیرگذار دارد البته این دیدار در راستای همدلی میان جریانات ایجاد می‌شود و به نوعی به قصد تلطیف فضای سیاسی کشور و در راستای منافع نظام جمهوری صورت می‌گیرد.

*حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی حسن نیت برای اجماع و اتحاد اصولگرایان دارد

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری پاسخ به سوالی خبرنگاری مبنی براینکه جلسات سال گذشته "حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی" پیرامون وحدت اصولگرایان چه ارتباطی با جبهه پیروان دارد؟ افزود: حجت‌الاسلام تقوی حسن نیت برای اجماع و اتحاد اصولگرایان دارد و در این جلسات از شخصیت‌ها به عنوان شخصیتی حقیقی و نه تشکیلاتی دعوت به عمل آورد بنده در این جلسات نبوده‌ام به همین دلیل از متن این جلسات نیز اطلاعی ندارم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه احمدی‌نژاد قصد فعالیت و برنامه‌ریزی برای مجلس آینده دارد آیا اصولگرایان و جبهه پیروان با تفکرات احمدی‌نژاد همسو است؟ اظهار داشت: دولت احمدی‌نژاد نکات مثبت و منفی داشت تفکر و اندیشه‌ای که وی آن را نمایندگی می‌کند ممکن است با تفکرات اصولگرایان تطابق نداشته باشد.

*جبهه پیروان تفکر و اندیشه احمدی‌نژاد را تمام شده تلقی می‌کند

سجادی تاکید کرد: جبهه پیروان خط امام و رهبری اعتقاد دارد این تفکر در فضای سیاسی فعلی کشور جایگاهی نداشته و این تفکر تمام شده تلقی می‌شود اما ممکن است تلاش‌هایی صورت بگیرد این در حالی است که این تب اندیشه با مختصات نظام جمهوری اسلامی همخوانی ندارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا جبهه راهبردی برای جلوگیری از برنامه‌ریزی اصلاح‌طلبان در رابطه با انتخابات آتی دارد؟ گفت: اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دو جناح اصلی و سنتی در ایران هستند که خود طیف‌های مختلفی دارند و البته اختلافات در جریان اصلاحات قواعد و روش‌های آنها وجود دارد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: گفتمان جریانات سیاسی خود نشان‌دهنده تفاوت‌ها است در میان اصلاح‌طلبان نیز نیروهای انقلابی وجود دارد. تاکید ما مخالفت با رفتارهای رادیکالی اصلاح‌طلبان به ویژه در رابطه با فتنه 88 است فتنه‌ای که در تاریخ ثبت شده و ما مخالف آن هستیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا جبهه پایداری را در دایره تفکر احمدی‌نژاد می‌دانید چراکه برخی اصولگرایان پایداری را جبهه نمی‌دانند، بیان داشت: این سوال را از خودشان بپرسید این جبهه اخیرا مرام‌نامه‌ای را ترتیب داده که با مطالعه خط و مشی آن می‌شود تشخیص داد که با چه مقدار با تفکرات احمدی‌نژاد منطبق است.

سجادی افزود: فکر می‌کنم که تفکرات احمدی‌نژاد با این جبهه انطباقی نداشته باشد این را می‌توانیم در اظهارات سخنگوی جبهه پایداری که اخیرا تفکرات احمدی‌نژاد را نفی کرد جستجو کنیم.

در پایان خبرنگاری خطاب به سجادی گفت: آیت‌الله مهدوی کنی از اصولگرایان گلایه داشتند آیا امکان دارد که با محوریت وی و گروه‌های مرجع اصولگرا (جامعه روحانیت و جامعه مدرسین) جلسات هم‌اندیشی وجود داشته باشد که وی یادآور شد: اصولگرایان به موضع‌گیری گروه‌های مرجع نگاه می‌کنند و درواقع اظهارات آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی به عنوان مرجعیت سیاسی اصولگرایان اهمیت دارد در این رابطه برخی اختلاف‌های جناحی و سلیقه‌ای همراه با منافع فردی وجود دارد اما مابه موضع‌گیری گروه‌های مرجع به دلیل هم‌گام بودن با منویات مقام معظم رهبری نگاه می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار