دستگیری سه کروات به اتهام تجاوز به زنان

دادستاني مسئول رسيدگي به جنايات جنگي در سارايوو اعلام کرد سه کروات بوسنيايي مظنون به تجاوز به زنان صرب در اوايل مناقشه بين قومي بوسني ( 1992 تا 1995) ، دوشنبه بازداشت شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ دادستاني در بيانيه اي اعلام کرد اين سه مرد عضو نيروهاي کروات در طول جنگ در منطقه اوزداک در شمال شرقي بوسني بازداشت شدند.
اين بيانيه افزود: آنان به تجاوز به چندين زن صرب بوسني در منطقه اوزداک بين ژوئن و اوت 1992 مظنون هستند . آنان به جنايات جنگي عليه مردم غير نظامي مظنون هستند.

به گفته يکي از جمعيت هاي محلي حمايت از قربانيان صرب موسوم به اوزداک 92، شماري از اعضاي نيروهاي کروات در طولنخستين ماه هاي مناقشه در اين منطقه به حدود 60 زن صرب 10 تا 60 ساله تجاوز کرده اند.

دو زن قرباني اين تجاوزات که در سال 1992 ، 14 و 17 سال داشتند سال 2011 بدون مجازات ماندن متجاوزان را محکوم کردند و از دستگاه قضايي شورش خواستند تا آنان را محاکمه کنند.

با وجود گذشت مدت زماني طولاني از پايان جنگ بوسني ، پرونده هاي تجاوز در دستگاه قضايي بوسني بدون هيچ اولويتي مورد رسيدگي قرار مي گيرد و اين درحالي است که برآورد مي شود دست کم 20 هزار زن اکثرا مسلمان در طول اين مناقشه مورد تجاوز واقع شده اند.

تاکنون ، فقط 33 عامل اين جنايات دردستگاه قضايي بوسني محکوم شده اند و 30 تن ديگر نيز در دادگاه بين المللي رسيدگي به جنايات جنگي در يوگسلاوي سابق مقصر شناخته شده اند.

جنگ بوسني  به کشته شدن 100 هزار تن و ميليون ها آواره در کشوري که اکنون سه ميليون و 800 هزار جمعيت دارد  منجر شده است .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار