کارمند سابق کنگره آمريکا:

آمريکا ناقض حقوق بشر است

یکی از کارمندان سابق کنگره آمریکا تصریح کرد آمریکا ناقض حقوق بشر است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، یکی از کارمندان سابق کنگره آمریکا تصریح کرد آمریکا ناقض حقوق بشر است. 

 رادنی مارتین در گفتگو با این شبکه از شهر لس آنجلس کالیفرنیا گفت: بازداشت افراد در زندانیان زندان گوانتانامو همچنان ادامه دارد. قانون اساسی آمریکا اختیارات زیادی به رئیس جمهور داده است که در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 همین اختیارات سبب شده است رئیس جمهوران آمریکا همواره اقداماتی صورت بدهند که در سایه همین ابهامات قانونی بوده و برخلاف معاهده‌های بین المللی بوده است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برخلاف سخنانی که در شروع ریاست جمهوری‌اش بیان می‌کرد در زمینه حقوق بشر دنباله روی سیاستهایی بود که جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا مدنظر داشت و اجرا می‌کرد.

 اوباما می‌گفت زندان گوانتانامو را خواهد بست اما این کار را انجام نداده است حال آنکه قادر بوده است این کار را انجام بدهد زیرا زندان گوانتانامو در قالب تشکیلاتی نظامی است و اوباما درمقام فرمانده کل قوا به راحتی می‌تواند دستور تعطیل شدن این زندان را بدهد.

 اوباما حاضر نشده است این دستور را صادر کند. وضع زندان گوانتانامو برخلاف ارزشهایی است که آمریکا از آن سخن می‌گوید. چگونه می‌توان افرادی را بدون محاکمه و دسترسی داشتن به وکیل، سالها در زندان نگاه داشت؟

وی  افزود: باتوجه به اینکه زندانیان زندان گوانتانامو مسلمان هستند، افکار عمومی آمریکا به آن توجه نمی‌کند حال آن که اگر غیرمسلمانان در این زندان بودند وضع متفاوت می‌شد. بنابراین هویت افرادی که در آمریکا زندانی می‌شوند بسیار مهم است. شکنجه در آمریکا بسیار گسترده است . 

اقدامات ناقض قانون اساسی آمریکا نیز در این کشور بسیار زیاد است. انواع نقض قانون‌ها درباره بازداشت افراد در زندان گوانتانامو در جریان است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار