با این نسخه "پوست خشک" خود را درمان کنید

یک متخصص پوست گفت: نوشیدن روزانه حداقل ۸ لیوان آب باعث بهبود پوست‌های خشک می‌شود.

دکتر حبیب انصاریان متخصص زیبایی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران و ایران در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: از دست رفتن آب بدن را دی هیدریشن می‌نامند که علت خشک شدن پوست است، برای حل کردن این مشکل ابتدا باید علت اصلی را بفهمیم چندیدن فاکتور در خشک شدن پوست موثرند که از جمله این عوامل می‌توان به حساسیت، سرشتی پوست یا اگزما، شستشوی زیاد صورت و استفاده از مواد شوینده قلیایی، آب و هوا، لوازم آرایشی غیر استاندارد و تغییرات هورمونی اشاره کرد. 

وی ادامه داد: برای درمان خشکی پوست خود سعی کنید ابتدا عوامل ایجاد کننده آنرا بشناسید و آنها را از بین ببرید و سپس با استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و داروهای تجویزی متخصص عوامل خشک کننده پوست را تا حد امکان کاهش دهید. 

انصاریان در ادامه گفت: کسانی که پوست خشک دارند سعی کنند کمتر از مواد شوینده به ویژه صابون استفاده کنند همچنین شیرپاک کن و مواد تمیزکننده ملایم به کار ببرید در معرض نور شدید خورشید، بادهای تند و گرد و غبار قرار نگیرند و صورت خود را کیسه نکنند و حتی الامکان به آرامی تمیز کنند. 

وی تصریح کرد: از آنجاییکه آلودگی هوا و سیگار کشیدن خشکی پوست را تشدید می‌کند باید از قرار گرفتن در معرض این آلودگی‌ها خودداری کرد همچنین افرادی که دارای پوست چرب هستند اما در پوست خود احساس خشکی می‌کنند باید از مرطوب کننده‌های مخصوص پوست‌های چرب استفاده کنند. 

وی در پایان تاکید کرد: تغذیه مناسب، نوشیدن روزانه حداقل ۸ لیوان آب و همچنین استراحت و خواب کافی از عوامل بهبود و درمان پوست‌های خشک به حساب می‌آیند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: پوست خشک ، شستشو ، باد ، حساسیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار