یک کارشناس سیاست خارجی مطرح کرد

احتمال پیشروی ناتو به سمت روسیه برای ایجاد منطقه قرمز

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: به نظر می‌رسد ناتو در حال پیشروی به سمت روسیه است و با اقداماتی که انجام می‌دهد به دنبال ایجاد یک منطقه قرمز و جنگی در اطراف این کشور برای کنترل موقعیت جاری است؛ از این رو احتمال درگیری نظامی میان اوکراین و روسیه با حمایت ناتو بسیار زیاد است.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، پیرامون تحولات اخیر اوکراین اظهار داشت: با توجه به موقعیت اوکراین و حساسیتی که روسیه نسبت به حوادث این کشور دارد و با توجه به ترکیب جمعیتی این کشور که عمدتا روس‌تبار هستند و یا تعلق‌خاطر به روسیه دارند به نظر می‌رسد که اوکراین تجزیه شود، در این تجزیه یک بخش از این کشور در تسلط ناتو قرار خواهد گرفت و یک بخش آن در تسلط روسیه و این تنش ممکن است مانند کره شمالی و کره جنوبی سال‌ها ادامه پیدا کند.
وی افزود: به نظر می‌رسد ناتو در حال پیشروی به سمت روسیه است و با اقداماتی که انجام می‌دهد به دنبال ایجاد یک منطقه قرمز و جنگی در اطراف این کشور برای کنترل موقعیت جاری است؛ از این رو احتمال درگیری نظامی میان اوکراین و روسیه با حمایت ناتو بسیار زیاد است.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در معادلات بین‌المللی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در سیاست‌های خود خصوصا مسائل بین‌المللی همواره دارای استقلال است.

کنعانی‌مقدم در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در بحث درگیری‌های اوکراین و روسیه جانب بی‌طرفی را رعایت می‌کند، اما در عین حال با سیاست‌های ناتو و غرب هیچ‌گاه همسو نخواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اوکراین ، روسیه ، ناتو ، بحران ، تجزیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار