"ايل‌بيگي" در آئين پاياني شانزدهمين هفته فيلم وعكس استان قم مطرح كرد:

برگزاري هفته‌هاي فيلم و عكس بستري براي كشف استعدادها

مديرعامل انجمن سينماي جوان از در نظر گرفتن اولين مدير استاني با هدف توجه به همه فيلمسازان و كشف استعدادها خبر داد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران، آئين پاياني شانزدهمين هفته فيلم وعكس استان قم، با حضور «حبيب ايل بيگي» مديرعامل انجمن سينماي جوان، «فريد فرخنده كيش»، «قائم مقام مديرعامل در امور مناطق و استان‌ها»، «امير لطفيان» سرپرست امور جشنوارها و بين‌الملل، «علي رضا كريمي صارمي» مدير آژانس عكس  ايران، «آرش رصافي» معاون توليد و پشتيباني فني، «طيبه فلكيان»؛ سرپرست امور استان‌هاي انجمن و همچنين حجت الاسلام و المسلمين «عبدالرضا ايزدپناه» مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم، «حامد حجتي» معاون فرهنگي و فرهنگي و جمعي از مسئولان، هنرمندان و فيلمسازان اين استان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد استان قم بعدازظهر جمعه، 5 ارديبهشت ماه برگزار شد.   

در ابتداي اين مراسم حجتي؛ معاون فرهنگي و فرهنگي استان قم، گفت: آقاي ايل‌بيگي نسبت به وضعيت سينما در استان قم آگاهي دارند به همين دليل اميدوارم بعد از اين اگر  گردهمايي داشتيم حرف از آرمان‌ها بزنيم و نه نيازهاي اولي‌ي علاقه مندان به سينما.  
 
 
حجتي: قم يك انديشه است و براي اشاعه اين انديشه راهي جز توسل به سينما نداريم

وي ادامه داد: انجمن سينماي جوان برخي از تجهيزات را كه براي توليد يك اثر ضروري است ندارد و اين كمبودها سبب شده تا خيلي از اتفاق‌هاي خوب به مرحله اجرا و توليد نرسند. 

حجتي با بيان اينكه برنامه ريزي، توجه به خلاقيت‌ها و استعدادها و حركت جهادي طرح‌هاي  مورد نظر انجمن سينماي جوان قم است، گفت: از آقاي ايل بيگي تقاضا داريم  كه ما را در اين راه ياري كنند چراكه يقين دارم قم يك انديشه است و ما براي اشاعه اين انديشه راهي جز متوسل شدن به سينما نداريم بنابراين نبايد از كنار سينما و سينما جوان به راحتي گذر كرد.
 
 
ايزدپناه: اعلام آمادگي حمايت همه جانبه از سينما جوان قم در سال «اقتصاد و فرهنگ»

همچنين در ادامه اين مراسم، حجت الاسلام و المسلمين ايزدپناه؛ مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم با تاكيد بر اينكه اداره فرهنگ و ارشاد قم در سال «اقتصاد و فرهنگ باعزم ملي و مديريت جهادي» از سينماي جوان قم اعلام آمادگي حمايت همه جانبه مي‌كند، افزود: مقام معظم رهبري امسال را سال «اقتصاد و فرهنگ» ناميده‌اند بنابراين فرصتي براي همه فرهنگيان و در سراسر كشور ايجاد شده تا جامعه را در تمامي ابعاد فرهنگي سترگ و مقاوم سازند. 

وي افزود: ارتباط با دفاتر علما و فقها براي بيان مباحث ديني و مذهبي و تصوير آن در  فيلم‌ها از اقداماتي است كه هنرجويان و هنرمندان قم و انجمن سينماي جوان بايد به آن توجه ويژه داشته باشند. 

حجت الاسلام و المسلمين ايزدپناه بيان كرد: معتقدم هنرمندان قم، هنر كرده‌اند كه هنر را تا اين حد در اين شهر زنده نگاه داشته‌اند، چراكه خود سانسوري‌ها و در خود فرورفتگي‌ها بر هنر قم سايه افكنده است در حالي كه طوفاني از استعداد و خلاقيت در اين شهر نهفته است. 

وي ادامه داد: من با سوابق آقاي ايل بيگي، حسن نيت و خدمات وي آشنا هستم و يقين دارم  با حضور او در انجمن سينماي جوان اتفاقات خوشايندي براي سينماي قم خواهد افتاد.  
 
 
ايل بيگي: فيلمسازان و هنرمندان قم با حمايت مسئولان مي‌توانند به اوج برسند

بنابراين گزارش همچنين ايل‌بيگي؛ مديرعامل انجمن سينماي جوانان با بيان اينكه فيلمسازان و  هنرمندان استان قم با حمايت مسئولان مي‌توانند به اوج برسند ادامه داد: نخستين هفته فيلم  و عكس سينماي جوان در سال 93 بستري براي ديده شدن تازه‌ترين آثار هنري استان قم است و خبر از اميدوراي براي توليد آثار مناسب از سوي فيلمسازان اين استان مي دهد. 

وي  افزود: طي آسيب‌شناسي‌هايي كه بر توليدات سال 91 انجمن داشته ايم مشخص شده است كيفيت فيلم‌ها بسيار پايين بوده و شاهد ركود توليد فيلم در تمام شهرها هستيم. 

وي معرفي و انتصاب اولين مدير استاني انجمن با هدف توجه به همه فيلمسازان و كشف استعدادها اشاره كرد و گفت: ما تاكنون عنوان سرپرست را براي دفاتر داشته‌ايم اما از اين پس فعاليت‌هايمان را استاني خواهيم كرد و از لفظ سرپرست جدا شده و مدير سينماي جوان قم را خواهيم داشت. 

مديرعامل انجمن در اين باره افزود: اين تغيير و تحول براي گسترش عدالت و فعاليت‌هاي فرهنگي مفيد است تا برنامه‌هاي انجمن به شهرهايي كه در آن دفتر دارد منتهي نشود و مديران بتوانند علاوه بر جذب اعتبارات مالي از بودجه‌هاي فرهنگي استان و دريافت سهم سينماي جوان فعاليت انجمن را گسترش دهند و اميدوارم از بودجه فرهنگي شهرداري و ارشاد استان قم سهم بچه‌هاي انجمن سينماي جوان نيز لحاظ شود.
 
 
تقدير از برترين‌ها

در اين مراسم از روح الله مولوي، داود رجبي، اسماعيل ميرزايي، داود جليلي، روح الله بهرامي، علي بيات، رضا نوروزي گوهر، سعيد جناقي و سيف الله يزداني به عنوان فعالان فيلمسازي و موفق در توليد فيلم هاي  كوتاه داستاني استان قم تجليل شد.

علي جهاني، سيد محمد صادق جعفري و محسن سخا از فيلمسازان فعال در توليد فيلم مستند در اين مراسم تقدير شدند. همچنين لوح تقديري به سيد حميدرضا منتظري هنرمند فعال در حوزه مطبوعات و سينما  اهدا شد. 

از ديگر برنامه‌هاي اختتاميه شانزدهيمن هفته فيلم و عكس استان قم تجليل از مديران پيشين انجمن سينماي جوان قم بود كه از عليرضا زهادي، محسن دلاوري، محمد رضا بهشتي منفرد و نسرين السادات ترابي حسيني سرپرست دفتر قم تقدير شد. هادي نائيچي فيلمساز قم نيز جزو تجليل شده‌ها بود.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.