وعده های دولت تدبیر و امید به "طراحان گرافیک" با اهدای نشان اردیبهشت

در مراسم روز جهانی "گرافیک" و "هفته طراحی گرافیک ایران" به حمایت دولت جدید در بخش هنری، از انجمن "طراحان گرافیک ایران"،اشاره شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران ؛ مراسم روز جهانی "گرافیک"و هفته "گرافیک ایران" امروز با حضور علی مرادخانی و هنرمندانی چون: قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، نورالدین زرین کلک و امرالله فرهادی و جمعی از هنرمندان گرافیک ایران در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.  
 
در این مراسم علی مرادخانی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویدادهای این چنینی که هنرمندان را گرد هم می آورد قابل تقدیر است.
 
وی تصریح کرد: اتفاقاتی را برای انجمن ها خواهیم داشت که از آن جمله برگزاری رویدادهای هنری مانند: دوسالانه هااست که برگزاری این برنامه ها از سوی انجمن ها انجام خواهد شد و دولت تنها در کنار انجمن ها خواهد بود.


 
در ادامه این مراسم فرزاد ادیبی عضو هیئت مدیره انجمن طراحان گرافیک گفت: 27 آوریل برابر با 7 اردیبهشت با عنوان روز"جهانی گرافیک" نامگذاری شده است.
 
وی تصریح کرد: در حدود 51 سال پیش در لندن مجامع انجمن های طراحی گرافیک روزی را با عنوان روز "گرافیک" نامیدند که البته در سال 2012 این روز با عنوان طراحی گرافیک عنوان شد.
 
ادیبی در ادامه خاطر نشان کرد: در دوره معاصرطراحی گرافیک را تنها به عنوان هنر نمی توانیم ببینیم، در حقیقت گرافیک باید به عنوان یک فرهنگ اثرگذار باشد.
 
برگزاری دوسالانه گرافیک با کمک دولت تدبیر و امید 

وی گفت: مدیران هنری دولت جدید در معاونت هنری و مرکز تجسمی، همکاری و حمایت خوبی را با انجمن طراحان گرافیک داشته اند.
 
ادیبی افزود: تفاهم نامه ای با مرکز تجسمی در زمینه برگزاری دو سالانه طراحی گرافیک داشته ایم، بنابراین امسال دو سالانه گرافیک را برگزار خواهیم کرد و خوشبختانه دو سالانه طراحی گرافیک به خانه بازگشت.
 
طراح برجسته آلمان در جمع طراحان" گرافیک ایران" 

در این مراسم از حضور طراح برجسته آلمانی فونس هیکمن در بین طراحان گرافیک ایران که در خانه هنرمندان ایران گرد هم آمده بودند، خبر داده شد. در ادامه مراسم فیلمی از ساخت پوستر "هفته طراحی گرافیک" که با تلاش طراحان جوان مشهد به صورت زنده اجرا شده بود، نمایش داده شد.
 
اهدای عضویت افتخاری افتخار آفرینان "طراحی گرافیک ایران "

در ادامه برگزاری این مراسم استادان برجسته گرافیک ایران زرین کلک، ابراهیم حقیقی، بهرام کلهورنیا عضویت افتخاری انجمن طراحان گرافیک ایران را به استادان سرچ آواکیان و عباس سارنج اهدا کردند.

در زمان اهدای عضویت افتخاری به این استادان فرزاد ادیبی طراح برجسته گرافیک ایران گفت: استاد سارنج در تنهایی و خلوت زندگی می کند و به آموزش هنر نقاشی مشغول است این علی رغم آن است که طراحان گرافیک به دنبال دیده شدن هستند، اما استاد سارنج گوشه تنهایی فرا گرفته و در خلوت کار می کند.
 
اهدای نشان اردیبهشت به جوانان ایران 

در ادامه مراسم نشان عالی اردیبهشت امسال به دو هنرمند جوان در بخش تالیف و ترجمه به ترتیب به منصور کلاه کج و اشکان صالحی اهدا شد.  
گفتنی است :نمایشگاه طراحان جوان ایران با عنوان منهای 30 و هم چنین نمایشگاه هنرمند آلمانی فونس هیکمن تا 14 اردیبهشت در خانه هنرمندان ایران ادامه دارد.
 
از حاشیه های این برنامه حضور هنرمند برجسته موسیقی ایران استاد گنجه ای و هم چنین غیبت عباس کیارستمی علی رغم اطلاع رسانی های قبلی بود. 

انتهای پیام/
برچسب ها: گرافیک ، طراحان ، دولت ، اهدای ، نشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.