مشهد/اعلام آمادگی اتاق بازرگانی خراسان رضوی:

برای تشکیل اتاق بازرگانی کارتاتاکای هند در اتاق بازرگانی مشهد

نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی اعلام آمادگی کرد تا میز اتاق بازرگانی کارتاتاکای هند در اتاق بازرگانی مشهد تشکیل شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد رضا توکلی زاده در دیدار با هیئت بازرگانی ایالت کارتاتاکای هند در اتاق بازرگانی مشهد،کشور هند را دومین کشور پر جمعیت دنیا و از لحاظ اقتصادی چهارمین اقتصاد بزرگ جهان دانست وگفت :در سال گذشته هندوستان رشد 8درصدی در اقتصاد را تجربه کرد و تحلیل گران اقتصادی دنیا بر این باورند که تا سال2020 این کشورجزو بزرگترین کشورهای صنعتی جهان محسوب خواهد شد.

توکلی زاده به قدمت دو هزار و 500 ساله روابط سیاسی و اقتصادی ایران و هندوستان اشاره کرد و گفت: مبادلات تجاری بدون در نظر گرفتن صادرات نفت خام در سال 90، سه ونه دهم میلیارد دلار، سال 91، چهاروشش دهم میلیارد دلار و سال 92، هفت ودو دهم صدم میلیارد دلار بوده است.

توکلی زاده تجارت ایران و هند را از طریق منبع دو حوزه نفت و گاز کافی ندانست و افزود:تجارت هند و ایران صرفا به نفت و گاز محدود نباید باشد و باید در تمام منابع این تجارت گسترش پیدا کند..

رئیس اتاق بازرگانی ایالت کارتاتاکای هند هم در این نشست گفت : هدف از تاسیس اتاق بازرگانی در ایالت کارتاتاکا و مشهد تجارت بین دو کشور ایران و هند است تا شاهد توسعه مبادله محصولات هند و ایران بیش از گذشته باشیم.

اقخم الضا افزود: هند بزرگترین جمعیت اهل تشیع را بعد از ایران دارد و از این لحاظ ارتباطات تنگاتنگی با ایران می‌تواند داشته باشد .

وی ادامه داد: کشاورزی، ساخت هتل، سنگ‌های قیمتی،کشاورزی، ای تی، منابع بتنی، دارو سازی، جواهر فروشی، سنگ‌های گرانیت و ساختمانی از جمله منابعی است که ایالت کارتاتاکای هند می‌تواند با ایران ارتباطات گسترده ای در آنها داشته باشد.

انتهای پیام//س

برچسب ها: اتاق ، بازرگانی ، مشهد ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.