"سیرترشی" خانگی بهتر است یا صنعتی؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت جوامع، انسانها به صنعتی شدن رو آورده‌اند استفاده از سیرترشی صنعتی هم به دلایلی می‌تواند برای بدن مضر باشد.

مجید حسن قمی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اگر به دنبال شیوه صحیح زندگی هستید پزشکان پیشنهاد می‌کنند که هر نوع ماده غذایی بهتر است در منزل تهیه شود.

حسن قمی افزود: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت جوامع، انسانها به صنعتی شدن رو آورده‌اند و این روند در بسیاری از موارد به نفع ما نیست در حقیقت با استفاده از مواد غذایی خانگی این فرصت را به بدن می‌دهیم تا از تازه‌ترین و مرغوب‌ترین مواد استفاده کند.

وی اذعان داشت: در کارخانجات از مواد افزودنی استفاده می‌شود، چرخه تولید زیاد مناسب نیست و همچنین از مواد اولیه مرغوب هم در اکثر موارد استفاده نمی‌شود البته در هر کارخانه‌ای یک بخش کنترل کیفی وجود دارد که نظارتی بر روی کالاها انجام می‌دهد.

این متخصص تغذیه اذعان داشت: ترکیب سیر و سرکه، نمک و کمی آب به سیرترشی تبدیل می‌شود در کارخانه‌ها اغلب سیرها را با سرکه حرارت می‌دهند تا با این کار هم بافت نرمتری پیدا کند و هم رنگشان متمایل به قهوه‌ای شود.

انتهای پیام
برچسب ها: سیر ، ترشی ، سرکه ، نمک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار