ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور:

کارگران و معلمان ستون‌های استوار توسعه کشور هستند

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود روز کارگر و روز معلم را دو بازوی مکمل در اعتلای نظام اسلامی خواندن و گفت: این دو قشر پرتحرک ستون‌های استوار توسعه و پیشرفت کشور هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدحسن ابوترابی‌فرد که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی امروز بهارستان را برعهده دارد در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: این روزها مصادف با روز کارگر و روز معلم دو بازوی مکمل در اعتلای نظام اسلامی است، لازم می‌دانم این ایام فرخنده را به کارگران عزیز و معلمان گرانقدر تبریک عرض نمایم.
 
وی افزود: این دو قشر پرتحرک ستون‌های استوار توسعه و پیشرفت کشور هستند، بار تولید بر شانه‌های قدرتمند کارگران پرتوان و فرهنگ توسعه ملی متناسب با ارزش‌های ناب اسلامی بر اندیشه بارور معلمان سامان‌ می‌یابد.
 
نائب رئیس مجلس ادامه داد: شخصیت استثنایی استاد شهید علامه مرتضی مطهری که با فهم دقیق و تبیین درست گزاره‌های دینی و عقلی راه را برای رسیدن به مراتب معرفت و ادراک حقایق هموار نمود و با اندیشه پرورده شده با علم راه رسیدن به جزم نظری و رفتار مبتنی بر ایمان، علم و معرفت را فراروی انسان‌ها گشود این امکان را فراهم آورد که روز شهادت آن بزرگوار به نام زیبای روز معلم نامگذاری گردد.
 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اظهار داشت: شهید بزرگوار آیت‌الله مرتضی مطهری نماد قول صدیق و سخن و کلام او از اتقان برهانی و استحکام منطقی برخوردار بود، عقل را در سایه دانش و علم پروده بود با نقل معتبر و برآمده از متون متقن دینی در راه تبیین گزاره‌های دینی از تمام ظرفیت خویش بهره‌ گرفت.
 
وی تصریح کرد: شهید مطهری با اتقان و استحکام و انسجام علمی بر قله‌های بلند دانش پرواز نمود و مرزهای علم را فتح کرد و با رصد دقیق نیازهای فکری، اعتقادی و اخلاقی انسان‌ها به پاسخ درست و متقن او پرداخت.
 
نائب رئیس مجلس ادامه داد: او با اندیشه‌های روشنفکر مابانه التقاطی و ارتجاعی با قاطعیت برخورد می‌نمود و در تبیین حقایق دین از تمام ظرفیت خویش بهره می‌گرفت، اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرماید؛ انقلاب اسلامی در بطن و متن کتاب‌های استاد شهید مطهری است حکایت از این جایگاه رفیع دارد، ایشان می‌فرمایند نظام جمهوری اسلامی برپایه آن تفکر و برداشتی از اسلام بنا شده که استاد شهید مطهری آن را ارائه کرده است.
 
وی افزود: این جایگاه خطیر زمینه طرح آن سخن ماندگار امام بزرگوار را فراهم آورد که فرمودند آثار شهید مطهری بدون استثنا آموزنده، راهگشا و انسان‌ساز است، نام و یاد این شهید بزرگوار را گرامی می‌داریم و امیدواریم جامعه علمی، حوزوی و دانشگاهی با بهره از اندیشه‌‌های ناب دینی این شخصیت بزرگ دنیای اسلام به فهم و تبیین و آراسته شدن به آموزه‌های دینی گام‌های بلند و استواری را بردارند.
 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه به حادثه اخیر در کشور افغانستان اشاره کرد و گفت: لازم می‌دانم حادثه ناگوار در کشور اسلامی همسایه افغانستان که موجب رحلت جمع کثیری از شهروندان عزیز گردید را محضر ملت و دولت افغانستان، خصوصا خانواده‌های سوگوار و داغ‌دار از سوی شما همکاران عزیز و ملت بزرگوار عرض تسلیت داشته باشم.  
 
نائب رئیس مجلس ادامه داد: از دولت محترم می‌خواهیم از تمام ظرفیت خویش برای کمک‌رسانی به خانواده‌های آسیب‌دیده و همکاری با دولت کشور دوست و برادر افغانستان در تسکین آلام ملت عزیز افغانستان کمال همکاری را داشته باشند.

وی همچنین در پیامی درگذشت پدر رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده مردم سبزوار، درگذشت همشیره منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل، درگذشت برادر علی‌اصغر زارعی نماینده مردم تهران و در گذشت مادر حسین طلا نماینده مردم تهران را تسلیت گفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم، ضمن عرض ادب و عرض تسلیت در پی درگذشت این عزیزان، خاطرنشان کرد: برای خانواده بازماندگان به‌خصوص همکاران عزیزمان از خداوند متعال اجر جزیل و صبر جمیل مسئلت دارم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار