برطبق آمار‌ها؛

۱۱ درصد مردم جهان دچار "بیماری‌های کلیوی" هستند

برطبق آمار‌ها، حدود ۱۱ درصد مردم جهان دچار بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی بوده که درصد قابل ملاحظه ‌ای از آنها، مبتلا به موارد مزمن این بیماری‌ها هستند.

 قاسم ضیائی فوق تخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بیماری‌های کلیوی از جمله مهم‌ترین بیماری‌هایی هستند که متاسفانه روزه به روز بر شمار مبتلایان به آنها افزوده می‌شود. 

 وی گفت: الگو‌های نادرست زندگی موجب شیوع بیمار‌ی‌های مزمن نظیر دیابت و فشار خون بالا شده که در نتیجه چنین بیماری‌هایی، موارد ابتلا به بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی نیز بیشتر شده است. 

 ضیائی با اشاره به نقش الگوهای بد تغذیه‌ای در گسترش مشکلات کلیوی، تصریح کرد: رژیم‌های غذایی پر چرب و بسیار شیرین و از همه بد‌تر مصرف زیاد نمک، به یک نگرانی در خصوص ابتلای افراد جوامع مختلف به بیماری‌های کلیه تبدیل شده است. 

 وی تاکید کرد: بر طبق آمار‌ها حدود ۱۱ درصد مردم جهان دچار بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی بوده که درصد قابل ملاحظه‌ای از آنها، مبتلا به مواد مزمن این بیماری‌ها هستند. 

 ضیائی یاد آور شد: تعداد قابل ملاحظه‌ای از افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی، هنوز از بیماری‌ خود اطلاع کافی ندارند که این موضوع می‌تواند به شدت یافتن بیماری و نارسایی به وجود آمده منجر شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: کلیه ، تغذیه ، دیابت ، فشارخون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار