وزير بهداشت خطاب به روسای گروه‌های پزشکی:

"بومي گزيني" جايگزين اعزام اجباري به مناطق محروم شود

انجمن‌هاي پزشکي در سياستگذاري‌هاي نظام سلامت رديف‌ها و جايگاه ويژه‌اي بويژه در تدوين برنامه‌هاي باليني و ارتقاء فرهنگ سلامت دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل دکتر  قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در اولین جلسه روسای گروه‌های پزشکی که صبح امروز در  تالار مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد يکي از مهمترين مباحث به غير از هزينه‌ها که موجب شده تا نيروي درماني کمتري در مناطق محروم باشد، اعزام اجباري پزشکان با حداقل حقوق و مزايا به مناطق محروم بوده است و يکي از بهترين شيوه‌ها رفع و کاهش اين مشکل از طريق بومي گزيني پزشکان براي استقرار و ارائه خدمات در مناطق محروم است که در کنار آن حقوق و و مزاياي نيز به موقع پرداخت شود و در اين راستا نيازمند کمک و نظرات کارشناسي تمام انجمن‌هاي پزشکي هستيم که نقش آنها بسيار کمک کننده و مهم است.

وي با بيان اينکه توسعه در سايه سلامتي مردم ميسر مي‌شود تاکيد کرد: يکي ديگر از مهمترين الويت‌ها براي احقاق اين موضوع فرهنگ‌سازي و ارتقاء آن در حوزه سلامت است که در اين زمينه بايد انجمن‌ها به طور جدي روي کار بيايند و ما از آنها حمايت مي‌کنيم زيرا اين روند موجب مي‌شود تا برخي پزشکان و همکاراني که با تک روي‌هايشان تاکنون موانع و يا مشکلاتي را ايجاد کرده‌اند راهنمايي شده و همگي با وحدتي يکپارچه براي توسعه سلامت جامعه و کاهش فواصل با الويت‌هاي نظام سلامت پيش روند و راهنماهاي باليني و کارشناسي در اين زمينه توسط نقش آفريني انجمن‌ها بهبود يابد و ميسر شود.

وزير بهداشت با اشاره به اجراي بسته 10 درصدي پرداخت از جيب به عنوان يکي از سنگين‌ترين ماموريتها در قالب اجراي طرح تحول سلامت، افزود: با اينکه از آغاز اجراي اين طرح زمان زيادي  نمی‌گذرد، اما خوشبختانه در بيشتر استانهاي کشور به خوبي در حال برگزاري است و براي تسريع در ارتقاء کيفيت آن، کمک و همکاري انجمن‌هاي علمي، دانشگاهها و مراکز در ماني مختلف بسيار مهم و اثرگذار است.

وي ادامه داد : متاسفانه طي دوره قبل به دلايلي مختلف، خودمختاري در ارائه خدمات درماني، همچون افزايش چشگير مراکز درماني خصوصي، آزمايشگاههاي مختلف، ضربه سنگيني را به بدنه نظام سلامت وارد کرده و موجب تحميل بار زياد هزينه‌ها بر دوش مردم شد و بي شک در اين زمينه نيز انجمن ها به شرط محبوبيت و ميزان اثر گذاري مي‌وانند با همکاري در اين زمينه براي کاهش و کنترل بويژه در زمينه عملکرد اعضا‌ي خود که در چنين مراکزي مشغول به ارائه خدمت هستند، کمک شاياني کنند.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
بومی گزینی ایده بسیار خوبی است. به نظر می رسد برای ارتقا سطح پزشکان در نواحی محروم ، از داوطلبان رشته پزشکی در هر شهری تعهد خدمت در یکی از مناطق محروم (با ذکر نام) برای مدت حداقل 5 سال گرفته شود. مدرک آنها پس از اتمام دوره فوق به آنها داده شود. البته این تعهد در مورد افراد بومی نیز بایستی اخذ شود.
آخرین اخبار