بیماری‌ای که دائما اوج می‌گیرد و خاموش می‌شود

درماتیت سبورئیک نوعی بیماری پوستی است که به طور کلی می‌تواند در سرT اطراف بینی، ‌قفسه سینه به وجود آید.

فرهاد مستوفی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: درماتیت سبورئیک نوعی بیماری پوستی است که به طول کلی می‌تواند در سر، ابرو، مژه، ‌اطراف بینی، چانه، قفسه سینه، زیر بغل، ناف و... به وجود آید و این بیماری با نام شوره سر شناخته شده است. 

وی ادامه داد: علائم درماتیت سبورئیک به شکل لکه‌های پوسته شونده گا‌ها خارش دار قرمزی در سر و سایر نقاط بدن خود را نشان می‌دهد، این بیماری در هر سنی ممکن است به وجود آید. 

وی اظهار داشت: اگزمای سبوره به گونه‌ای است که کمی بهبود یافته اما مجددا بازگشت دارد آنقدر این مرحله تکرار می‌شود تا کم کم عارضه از بین رود. 

وی اذعان داشت: نوع درمان این بیماری دارو درمانی بوده و بستگی به این دارد که کدام قسمت از بدن را درگیر کند. درماتیت سبورئیک سر و یا شوره سر معمولا با شامپوهایی که شامل سلنیوم سولفاید و اسید سالیسیلیک می‌‌باشد، درمان می‌شود این شامپو‌ها را باید ۲ الی ۳ بار در هفته استفاده کرد. استفاده از شامپوهای ضد شوره مفید هستند که در این صورت باید مو‌ها را کاملا به آن آغشته کرده و به مدت چند دقیقه بر روی سر مانده و سپس باید سر را شست همچنین افراد مبتلا به اگزمای سبوره باید از مواد محرک کمتر استفاده کنند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.