HTC One M8

بررسی تخصصی گوشی جديد HTC + قیمت در ایران

دستگاه اچ تی سی وانM8 دستاوردی جدید در طراحی و فناوری است که با ورود به بازار ایران توانسته توجه مشتریان و خریداران را به خود جلب کند.این گوشی که طبق پیش بینی ها قرار است به یک دستگاه محبوب و پر فروش تبدیل شود دارای مشخصات جالبي است.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ روز به روز با پیشرفت تکنولوژی شاهد ارائه دستگاه های مختلف توسط کمپانی های معتبر با بازارهای جهانی هستیم ،دستگاه هایی که نسبت به مدل قبلی کاملتر و پیشرفته تر هستند اینبار هم کمپانی اچ تی سی با معرفی پرچمدار جدید در بازار جهانی خود نمایی کرد.

دستگاه اچ تی سی وانM8 دستاوردی جدید در طراحی و فناوری است که با ورود به بازار ایران توانسته توجه مشتریان و خریداران را به خود جلب کند.این گوشی که طبق پیش بینی ها قرار است به یک دستگاه محبوب و پر فروش تبدیل شود دارای مشخصات زیر می باشد.



ظریف، جدید و بسیار تمیز

عکس های اچ تی سی One M8 چندان تاثیرگذار نیستند و نشانگر چیز هیجان برانگیزی نیستند. اما تجربه شخصی آن چیز دیگری است. همچون آیفون، اچ تی سی One M8 دارای جزئیاتی است که با تجربه فردی آن نمود می یابد.

از نظر ما، نسخه جدید سری One، راحت ترین گوشی ای است که در دست گرفته ایم. با توجه به بدنه آلومینیومی و براق و البته ملایم آن، این گوشی بسیار خوش دست است و در دست داشتن آن لذت بخش می باشد.

با توجه به اندازه مناسب، این گوشی به راحتی در میان انگشت های آدمی قرار می گیرد. بعید است کسی وجود داشته باشد که این گوشی را خوش دست نداند. از نظر ما اچ تی سی One M8، خوش دست تر از Moto X و نیز محصولات اپل و سامسونگ است و حس بهتری را ایجاد می کند. با توجه به پوشش آلومینیومی، این محصول مقاوم تر از محصولات مشابه است.

اسپیکرهای "Boom Sound” گوشی های اچ تی سی، در سال جدید ارتقا یافته اند. در مقایسه با One، اکنون این اسپیکرها، صدا را واضح تر و نیز اندکی بلندتر پخش می کنند. احتمالا باید گفت اچ تی سی One M8 از بهترین اسپیکر اسمارت فون ها برخوردار است.

وجود برخی کاستی ها در طراحی M8

اچ تی سی هنوز درنیافته است که جانمایی دکمه خاموش و روشن گوشی در بالای آن، کاربری سخت تری را ایجاد می کند. خوشبختانه راه جدیدی برای باز کردن قفل گوشی تعبیه شده است و آن راه، لمسی است. (در پاراگراف های بعدی به آن می پردازیم.) همچنین صفحه نمایش 5 اینچی این گوشی با کیفت 1080×1920 پیکسلی (اچ تی سی One صفحه نمایش 4.7 اینچی داشت)، همراه با کناره های باریک قابل مقایسه با ال جی G2 و دیگر محصولات ال جی، یکی دیگر از جنبه های رضایت بخش این گوشی است.

مهمترین کاستی در طراحی اچ تی سی One M8، عدم وجود قابلیت مقاومت در مقابل آب است. گلکسی S5 و سونی اکسپریا Z2، هر دو ضد آب بودند اما افتادن M8 در آب و یا ریختن آب روی آن، شما را به درد سر می اندازد. اپل و ال جی نیز هنوز درصدد ارایه گوشی های ضد آب و یا مقاوم در برابر آب برنیامده اند، اما به نظر می رسد که ضد آب بودن یکی از مزایای سامسونگ و یکی از نقاط برتری این کمپانی در سال جاری خواهد بود.

اینترفیس "Sixth Sense”

بسیاری از قابلیت های اینترفیس جدید Sense، یعنی Sixth Sense، تاثیرگذار و جذاب هستند.

سال پیش ال جی قابلیت جدیدی به نام Knock On را عرضه کرد. در ال جی G2، به جای فشار دادن دکمه Home برای باز کردن گوشی، این قابلیت تعبیه شد که تنها با ضربه روی صفحه نمایش، گوشی از حالت قفل خارج شود. اچ تی سی نیز از این ایده پیروی کرده و 4 راه جدید برای از قفل خارج کردن گوشی معرفی کرده است که شامل ضربه انگشت روی صفحه نمایش از بالا، پایین، چپ و راست می شود.

همچنین اگر بخواهید از دوربین این گوشی استفاده کنید، تنها با در دست گرفتن این گوشی در حالت دوربین و با فشار دادن دکمه تنظیم صدا، دوربین گوشی عمل خواهد کرد.

یکی دیگر از عملکردهای جالب این گوشی، روش جدید برای دسترسی به پخش کننده های موسیقی و ویدئو است. فشار دادن 3 انگشت روی ضلع چپ، بسیار سریع به این ابزارها دسترسی خواهید یافت.

یکی از ابزارهای مهم این گوشی، BlinkFeed است که کارکردی شبیه به Flipboard دارد. با ضربه انگشت به گوشه چپ صفحه نمایش، به این ابزار دسترسی پیدا می کنید. BlinkFeed به جز اعلان خبرها، هشدارهای گوشی را نیز اعلان می کند. Fitbit و Foursquare از طریق BlinkFeed، هشدارها را برای شما ارسال می کنند.

ویژگی های فنی گوشی

در این مورد هیچ نکته متفاوتی دیده نمی شود، اما در این حال از ویژگی های مناسبی برخوردار است.

M8 نیز همچون بسیاری از گوشی های برتر امسال از پردازشگر کوالکوم 801 اسنپ دراگون برخوردار است. گوشی هایی همچون اکسپریا Z2، گلکسی S5 و ال جی G Pro 2 نیز از همین پردازشگر بهره می برند و نیز شبیه به این گوشی ها از صفحه نمایش 5 اینچی با کیفیت 1080×1920 پیکسل، رم تقریبا 2 گیگابایتی (بعضی از این گوشی ها 3 گیگابایت رم دارند)، دکمه های کاربری روی صفحه، و اندروید 4.4 به عنوان بهترین سیستم عاملِ گوگل بهره می برد. متاسفانه مدل اصلی این گوشی از حافظه داخلی 16 گیگابایتی برخوردار است.

یکی از مزایای برخورداری از چنین پردازشگری، توان عملکرد ابزارهایی از قبیلUFocusاست که امکان فوکوس مجدد لیترو مانند را فراهم می آورد. تمام گوشی های بزرگ از این عملکرد برخوردارند، اما M8 با توجه به دوربین های دوگانه پشت گوشی، به نحو مناسبی چنین عملی را انجام می دهد.

فراموش نکنیم که M8 از باطری با توان 2600 mAh و قابلیت اتصال کارت میکرو اس دی برخوردار است. در نسخه پیشین One، از این امکان خبری نبود. هرچند باطری M8 چندان بزرگتر از باطری One نیست، اما اچ تی سی مدعی است که باطری M8 از چهل درصد توان بیشتر برخوردار است.

3 دوربین در یک گوشی

بله، صحیح خوانده اید؛ غیر از دو دوربین پشت گوشی، اچ تی سی یک دوربین 5 مگاپیکسلی نیز در جلوی گوشی تعبیه کرده است. چنین دوربین جلویی در هوآوی Ascend Mate 2 نیز مشاهده شده بود. نخستین دوربین پشت گوشی، یک دوربینUltraPixelاست که ابداعی کمپانی اچ تی سی می باشد. دوربین های پشت گوشی عملکرد بسیار خوبی دارند؛ دوربین دیگر کمک می کند که عمق بیشتری در تصاویر ثبت شود.

با عملکرد این دو دوربین، M8 می تواند عکس هایی با عمق واقعی ثبت کند. در این حالت شما می توانید روی هر یک از اشیا که بخواهید فوکوس کنید و هر آنچه را که بخواهید از حالت فوکوس خارج کنید. این همان کاری است که چشمان انسان انجام می دهند.

همچنین M8 از ابزارهایی برخوردار است که قابلیت تغییراتی را در عکس ایجاد می کند که پیش از این فقط در فوتوشاپ امکان پذیر بود. باید پذیرفت که دوربین M8، قدم رو به جلویی در دوربین های موبایل به شمار می رود.


نتیجه

باید اقرار کرد که برای آنالیز بهتر، نیاز است که زمان بیشتری را با M8 بگذرانیم، اما با همین کاربری کوتاه نیز مطمئنیم که این یک گوشی فوق العاده است. هرچند آرزو می کنیم که ای کاش M8 در برابر آب نیز مقاوم بود.

کسانی که درصدد داشتن گوشی ارتقا یافته ای هستند، مسلما علاقه زیادی به M8 نشان خواهند داد.

به هر حال به نظر ما M8 می تواند بهترین گوشی کنونی قلمداد شود. این گوشی اکنون در وریزون به فروش می رسد و به زودی نیز در تی موبایل، AT&T، Spirit و البته 230 فروشگاه دیگر نیز عرضه خواهد شد. ارایه سراسری این گوشی در آوریل امکان پذیر می شود.

برای مشاهده قیمت به روز محصول کلیک کنید.

گزارش از پريسا كابلي

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار