گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

تکذیب شعر معروف منسوب به رهبر معظم انقلاب/ هوای جهانگیری را داشته باش، رئیس‌جمهور آینده است!/ لقب جن‌ها به آیت الله بهجت

دایی چه مدارکی را به نماینده مجلس داد؟، تبدیل سهام عدالت به بزرگترین امپراطوری رانت، تمجید یک جن درباره آیت‌الله بهجت، داعش سر شکارچی تانک‌ها را برید، کاندید دولت برای نمایندگی ایران در سازمان چه کسی خواهد بود؟!، جرج بوش بیانیه داد: سگم مُرد! و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 28 اردیبهشت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

تکذیب شعر معروف منسوب به رهبر معظم انقلاب
شعر منسوب به رهبر معظم انقلاب با مطلع "تو که خود خال لبی از چه گرفتار شدی" فاقد اصالت و اعتبار است و معظم‌له شعری با این مضمون نسروده‌اند. پیش از این، شعری با مطلع "تو که خود خال لبی از چه گرفتار شدی" بعنوان استقبال و پاسخ حضرت "آیت‌الله خامنه‌ای" به شعر "من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم" از سروده‌های امام خمینی(ره) در برخی رسانه‌ها منتشر شده است.

با نزدیک شدن به ایام ارتحال امام خمینی (ره) و احتمال بازنشر مجدد این شعر، فارس صحت و اصالت موضوع را جویا شد که بر اساس این پیگیری‌ها، یک مقام مسئول در روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری تأکید کرد: "معظم له شعری با این مضمون نسروده‌اند و انتساب شعر مزبور به حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، نادرست و فاقد اعتبار و اصالت است".

هوای جهانگیری را داشته باش، رئیس‌جمهور آینده است!
هفته نامه همشهری جوان نوشت: اوایل اسفند ۹۱ بود که بعد از چند بار زنگ زدن و صحبت کردن راضی شد بعد از مدت‌ها دوری از دوربین‌ها، جلوی دوربین شناسنامه بنشیند. ابتدا شرط کرد که فقط درباره مسائل اقتصادی صحبت کند اما عاقبت متقاعد شد که او پیش از اقتصادی بودن یک چهره سیاسی شناخته شده است و باید به عنوان یک چهره معتدل اصلاح‌طلب دیدگاه‌هایش را بگوید تا فضای سیاسی از آن بهره‌مند شود، بخصوص که آن روزها خیلی از رسانه‌ها و اهل سیاست گمانه زنی می‌کردند که او نامزد اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ است.



شیخ قدرت علیخانی را می‌گویم. هرچه دلش خواست به شوخی به ما گفت، آخرش هم خیلی جدی پرسید: تو فلان فلان شده چه جوری دکترجهانگیری رو راضی کردی باهات مصاحبه کنه؟ این اصلا اهل مصاحبه نیست...راستی هواش رو داشته باش رییس‌جمهور آینده است‌ها ...!  بنده خدا آقای جهانگیری که از آشنایی ما و آشیخ قدرت متعجب شده بود، ما را در آغوش کشید و یخ فضا اینطوری آب شد، الان که فکر می‌کنم، می‌بینم آن موقع به تنها چیزی که فکر نمی‌کردم کمتر از یک سال دیگر رخ دهد، معاون اولی رییس‌جمهوری بود برای دکترجهانگیری. مردی که درآن ساختمان کوچک اداری میزبان ما شده بود...

دایی چه مدارکی را به نماینده مجلس داد؟
در حالی که از نشست سرمربی و سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس با یکی از نمایندگان مجلس به عنوان دیداری دوستانه و رفاقتی نام برده می‌شود اما به نظر می‌رسد این دیدار و مدارکی که از سوی این دو پرسپولیسی به نماینده مجلس ارائه شده بی‌ارتباط به مسائل خلاف در فوتبال نیست. با این حال هنوز مشخص نیست که علی دایی چه مدارکی را به مجلسی‌ها ارائه کرده است!

به گزارش مهر، چند روز پیش بود که حضور "علی دایی" و "محمد پنجعلی" سرمربی و سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس در ساختمان مجلس شورای اسلامی و جلسه با "اسماعیل کوثری" یکی از نمایندگان تهران خبرساز شد. بازتاب این خبر پنجعلی را واداشت تا بعد از جلسه با کوثری، حضور خود و دایی در ساختمان بهارستان را عادی جلوه دهد. پنجعلی درباره این جلسه گفته بود که کوثری همبازی سابقش بوده و برای صرف ناهار و تجدید خاطرات به مجلس رفته است! با این حال، حضور دایی در جلسه تجدید خاطره دو همبازی سابق، جای تردید باقی نگذاشت که این نشست، جلسه عادی نخواهد بود؛ بخصوص اینکه گفته می‌شد دایی با مدارکی به ساختمان بهارستان رفته و قصد دارد اسنادی را علیه بعضی‌ها در مجلس رو کند.

اسماعیل کوثری در پاسخ به این سئوال خبرنگار  که آیا دایی مدارکی به شما تحویل داده است، گفت: "حالا گفته‌ شده مدارک و فلان. اینها به عنوان نماینده مردم این مدارک را در اختیار ما گذاشتند. حالا یکسری موارد آوردند و دادند. تا زمانی که بررسی نکنم نمی‌توانم بگویم چه بوده". علی دایی که طی لیگ سیزدهم بارها با مصاحبه‌هایش به دنبال افشا کردن برخی موارد خلاف در فوتبال بود، در پایان لیگ و پس از انتشار رقم قرارداد بازیکنان موارد دیگری را مطرح کرد. پس از انتشار بحث معافیت غیرقانونی برخی بازیکنان فوتبال عنوان شد که دایی هم به دنبال روشن شدن وضعیت بازیکنان فولاد است. شاید به همین خاطر است که حضور وی در مجلس را می توان به این موضوع ربط داد.

داعش سر شکارچی تانک‌ها را برید
 تسنیم به نقل از العربیه نوشت:  گروهک داعش "ابو المقداد السراقبی" سرکرده گروه ضد زره و شخصیت معروف به "شکارچی تانک‌ها" در گروه احرار الشام وابسته به "جبهه الاسلامی" در سوریه را سر برید. براساس این گزارش، داعش ابو المقداد را عصر جمعه هنگام بازگشت وی از القلمون شرقی به ریف ادلب در نزدیکی شهرک "عقیربات" در ریف جنوبی حما به دام انداخت سپس یکی از اعضای داعش سر وی را برید.



ابو المقداد معروف به "شکارچی تانک ها" از سرکردگان ارشد گروه تروریستی احرار الشام بود و در نبردهای "القلمون" و "الساحل" علیه نیروهای ارتش سوریه می‌جنگید.



سیدحسن نصرالله در کنار رهبر انقلاب
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در کنار حضرت "آیت‌الله خامنه‌ای" رهبر معظم انقلاب



تبدیل سهام عدالت به بزرگترین امپراطوری رانت
به گزارش ایسنا، "محمدرضا پورابراهیمی" نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، دیروز (27 اردیبهشت) در جلسه پرسش و پاسخ پیرامون اقتصاد مقاومتی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه رویکرد مجلس در بخش اقتصادی، رویکرد گیر دادن به دولت نیست، گفت: نگاه مجلس در خیلی از زمینه‌ها انتقاد به دولت نیست.

پورابراهیمی با بیان اینکه عدم حمایت دولت، خیانت به کشور است، گفت: موفقیت دولت، موفقیت نظام مقدس اسلامی است و با این نگاه باید به دولت کمک کرد و در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر نحوه اجرایی و عملیاتی شدن سهام عدالت در کشور، گفت: دقیقا این سوال من از وزیر اقتصاد است که سهام عدالت در کشور توسط چه کسی مدیریت می شود؟

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اولین شعار رئیس جمهور در انتخابات تعیین تکلیف سهام عدالت بود، افزود: اکنون 9 ماه از دولت جدید می‌گذرد اما همچنان تعیین تکلیف سهام عدالت انجام نشده است و با بیان اینکه سهام عدالت به بزرگترین امپراطوری رانت در کشور تبدیل شده است، خاطر نشان کرد که بعنوان مثال 40 درصد سهام شرکت مس مربوط به سهام عدالت است ولی کسی پاسخگوی مردم در خصوص مدیریت سهام نیست.

پورابراهیمی در پاسخ به سوال نحوه عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: اقتصاد مقاومتی اتکا بر منابع درونی کشور است و تفکر اقتصاد مقاومتی مبتنی بر نگاه توانمندسازی کشور از درون است.

تمجید یک جن درباره آیت‌الله بهجت
"حجت الاسلام روحی" تعریف می‌کند: خیلی از داستان‌هایی که از "آیت‌الله بهجت" نقل می‌کردند که یک آقایی این چنین بود، خودشان را داشتند می‌گفتند. دوستان می‌گفتن که این خودش است، می‌گفتم: نه، دلیلی ندارد. تا اینکه شاید سی سال گذشت و از یک قضیه‌ای که اغلب آن را نقل می‌کردند به صحت این مطلب پی بردیم.

به گزارش عقیق، ایشان بارها می‌فرمودند: آن آقا در مورد جن چنین گفته. تا یک بار بچه‌های کوچک کتابی خوانده بودند و خیلی از جن وحشت کرده بودند. ایشان به بچه‌ها فرمودند که بیایید با شما کار دارم. من هم رفتم طرف دیگری و می‌خواستم مراقبت کنم که چه کار می‌خواهند بکنند آقا. دیدم به آن‌ها فرمودند: جن ترس ندارد، آن‌ها کاری به مومن ندارند. حالا کسی که سی سال می‌گفت یک آقایی، به این بچه‌های کوچک می‌گفتند که"من خودم وارد منزلی شدم (منزل عمویشان در کربلا) خواستم بروم داخل اتاق، صاحبخانه گفت: آن‌جا نرو جن دارد.

گفتم: باشد به من کاری ندارند. رفتم داخل اتاق دراز کشیدم، عمامه‌ام را پهلوی خودم گذاشتم و عبایم را روی سرم کشیدم. پاسی از شب که گذشت، صدای پای آن‌ها را بیرون در اتاق می‌شنیدم. یک دفعه احساس کردم که یکی از این پاها به در اتاق نزدیک شد. از پنجره خودش را بالا کشید و داخل اتاق را نگاه کرد. دید که من اینجا خوابیدم. عمامه‌ام کنارم است. رفت به آن‌ها گفت که این لشکر خداست."  عصر از ایشان پرسیدم آقا، آن شخص حرف جن را چه طوری متوجه شد؟ فرمود که آخر آن جمله‌اش این بود: هذا خیل الله. سی سال به ما در خانه می‌گفتند که یک آقایی بود.

شفاف‌سازی مشاور هاشمی رفسنجانی از شایعات لغو سفر آیت‌الله به اصفهان
در ارتباط با شايعه‌ای که نسبت به سفر "آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی" به اصفهان صورت گرفته و دعوتی كه گفته می‌شد از سوی استاندار صورت نگرفته است، نزديكان آيت‌الله می‌گويند خود وی تمايلی به انجام اين سفر در تاريخ دعوت شده نداشته است و اعلام كرده تمايل دارد در تاريخ ياد‌شده در تهران بماند. اما تلاش‌های گسترده‌‌ايی براي سوءاستفاده از اين سفر صورت گرفت تا نشان داده شود كه فضا براي آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در شهرستان‌ها نيست.

بر همین اساس اعتماد طی گفتگو با "قدرت‌الله عليخاني" مشاور آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، نوشت:  -درست است كه سفر آيت‌الله هاشمی به اصفهان لغو شده است؟

اصلا بنا نبوده است كه سفري صورت بگيرد.

 -يعني اصلا دعوت نشده بود؟ چرا دعوتنامه براي سفر به اصفهان را ابتدا براي خود من فرستادند و خودم اين دعوتنامه را به شخص آيت‌الله هاشمي تحويل دادم اما حاج آقا اعلام كردند در تاريخی كه از وی دعوت شده است، نمی‌توانند به اصفهان بروند و در آينده و در تاريخی‌ كه خودشان تعيين می‌كنند به اين شهر سفر خواهند كرد.

- اما اخباری كه در رسانه‌ها منتشر شده است بيانگر آن است كه دعوتي از سوي استانداري از آيت‌الله هاشمي صورت نگرفته است و به همين دليل اين سفر لغو شده است؟ اين اخبار نادرست است. اصلا بحث استاندار در‌ميان نبود.

آیا دولت در برابر فشار آمریکا کوتاه می‌آید؟ / کاندید دولت برای نمایندگی ایران در سازمان چه کسی خواهد بود؟!
 پارس نوشت: بر اساس جمع‌بندی برخی مشاورین رییس‌جمهور، "محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، جدیدترین گزینه برای جایگزنی "ابوطالبی" است اما هنوز این گزینه توسط "حسن روحانی" و "محمد جواد ظریف" بررسی نشده است. محمود واعظی که بیشتر سوابق وی در عرصه سیاست خارجی است تنها از سال ۵۸ تا ۶۵ در شرکت مخابرات بود و بعد از آن به مدت ۲۷ سال از این عرصه خارج و در عرصه دیپلماسی فعال بود. وی از اعضای مؤسس حزب اعتدال و توسعه و معاون سیاست خارجی مرکز تحقیقات استراتژیک در دوران ریاست حسن روحانی بود.

همچنین برخی افراد که در دوره‌های گذشته در تیم هسته‌ای بوده‌اند، "سید عباس عراقچی" را برای نمایندگی ایران در سازمان مطرح می‌کنند. استدلال این افراد آن است که عراقچی بیشتر از بقیه اعضای تیم مذاکرات، خطوط قرمز نظام را رعایت می‌کند و عملا سرعت مذاکرات را کند می‌کند. پیش از این "محمد کاظم سجادپور" از افراد نزدیک به محمد جواد ظریف و سفیر سابق ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل در ژنو، "محمد نهاوندیان" رییس دفتر رییس جمهوری برای نمایندگی ایران در سازمان ملل اسامی‌شان مطرح شده بود. البته جریان اصلاحات به دنبال آن است که افراد نزدیک به این جریان ازجمله "غلامعلی خوشرو" معاون وزیر خارجه دولت اصلاحات را مطرح نماید که مورد موافقت رییس دولت یازدهم و وزیر خارجه قرار نگرفته و صرفا در رسانه‌های زنجیره‌ای از وی نام برده می‌شود.

آمریکا به فتنه‌گر مورد علاقه اوباما، روادید نداد!
سفارت آمریکا در پاریس پایتخت فرانسه، از صدور روادید گردشگری برای "عبدالرضا تاجیک" یکی از فعالان ملی- مذهبی و عضو حلقه پاریس که "باراک اوباما"، رئیس جمهوری ایالات متحده در پیام نوروزی سال ۱۳۹۰ از او یاد کرده بود، خودداری کرد. اوباما در پیام خود، با نام بردن از چندین فتنه‌گر و انتقاد از برخورد جمهوری اسلامی با این مجرمان امنیتی، ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرده بود.


 
به گزارش جام، عبدالرضا تاجیک در جریان فتنه ۸۸، سه بار بازداشت شد. تاجیک به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی، به شش سال زندان محکوم شد. در كيفرخواست تاجیک آمده بود: "از 1386 مسئوليت جمع‌آوري و اطلاعات مربوط به موارد به اصطلاح نقض حقوق بشر به متهم واگذار شده بود و نامبرده اطلاعات و مسائل سياسي خود را به شيرين عبادی در خارج از كشور انتقال مي‌داد. همچنين وی در جريان فتنه سال 1388 همراه ديگر عناصر ضد انقلاب ملاقات‌هايی با سران فتنه داشته و گزارش‌هايی درباره مسائل سياسی جامعه به آنها داده است."
 
تاجیک پس از خروج از ایران، به فرانسه رفت و به عضویت حلقه پاریس درآمد. حلقه پاریس متشکل از افرادی نظیر اردشیر امیرارجمند (عامل گروهک تروریستی منافقین)، مرتضی کاظمیان (عضو گروهک ملی مذهبی)، تقی رحمانی (عضو گروهک ملی مذهبی)، رجبعلی مزروعی (عضو حزب منحله مشارکت ) و عبدالرضا تاجیک (گروهک ملی مذهبی) است.  به گزارش العربیه، او اکنون از سفارت آمریکا در پاریس برای دیدار برادر خود پس از سه سال، درخواست روادید گردشکری کرده اما با پاسخ منفی سفارت روبرو شده است.
 
عبدالرضا تاجیک در صفحه فیس بوک خود نوشته است که پاسخ منفی در حالی داده شده که کارمند سفارت از تمام سوابق او و همچنین یاد کردن باراک اوباما از نام او مطلع بوده است.
 
جرج بوش بیانیه داد: سگم مُرد!
رویترز نوشت: "جرج بوش" پسر رئیس‌جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد سگش به نام "میس بیزلی" که از سگ‌های شکاری اسکاتلندی بود مُرد. این سگ که بوش و همسرش لورا را در دوره ریاست جمهوری آمریکا و حضور در کاخ سفید، همراهی می‌کرد، پس از نزاع با سرطان غدد لنفاوی، راحت شد.



به گزارش عصر ایران، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در این بیانیه که از خانه‌اش در شهر دالاس صادر شد اضافه کرد: "به هنگام حضور ما در کاخ سفید و دالاس، او منبع سعادت بود، هچنین بیزلی رفیق نزدیک بارنی (دیگر سگ بوش) بود. بیزلی نگهبان گربه‌های ما یعنی "بوب و برنادیت" بود. همانطور که گربه‌های ما او را از دست دادند، من و همسرم لورا نیز او را از دست دادیم. جرج بوش پسر این سگ را به هنگام سالگرد تولد همسرش در سال 2004 به وی هدیه داد.

آهوی سرگردان در بلوار فردوس تهران
ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران صبح امروز با دریافت این خبر بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 102 را به بلوار فردوس شرق، خیابان ولیعصر اعزام کرد. آهوی سرگردانی که در محدوده بلوار فردوس شرق به داخل کانال آب افتاده بود با تلاش آتش نشانان نجات یافت.



به گزارش جام جم آنلاین، "مجید پورمحمدی" فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه در این باره اظهار داشت: این آهو به علت نامعلومی از مکانی که نگهداری می‌شد فرار و به داخل کانال آب پناه برده بود که آتش نشانان با استفاده از تجهیزات نجات به همراه عوامل انتظامی آهو را به دام انداخته و به مراکز نگهداری حیوانات تحویل دادند.

کجای دنیا به خاطر جام جهانی تعطیل شد؟
جام جهانی مهم‌ترین رویداد فوتبالی جهان است که تنها هر 4 سال یکبار رخ می‌دهد. علاقمند فوتبال سه سال به انتظار می‌نشینند تا بتوانند یک جام جهانی دیگر را ببینند و اگر تیم‌شان در این جام حاضر باشد که دیگر کیفشان حسابی کوک کوک خواهد بود.

به گزارش بانکی دات آی آر، ایرانی‌ها کلا خیلی فوتبال‌دوست هستند به دلیل همین علاقه هم قرار است در ایام جام جهانی کلا کشور را تعطیل کنند! خبر رسمی که مدت‌ها پیش منتشر شد و اجرایی شده برگزاری پیش از موعد امتحانات نهایی دانش‌آموزان است که از صبح روز گذشته آغاز شده و قرار است تا پیش از جام جهانی به اتمام برسد. اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود، خبر‌های غیر رسمی از یکی از پادگان‌های پایتخت حاکی است مرخصی‌های آخر هفته را لغو کرده‌اند تا برخی سربازها تا پیش از جام جهانی دوره آموزشی‌شان را تمام کنند!!

البته اگر هم تعطیلات رسمی نباشد، بسیاری کارهاشان را رها می‌کنند که فوتبال از دستشان نرود. این تجربه ایست که پیشتر با آن برخورد داشته‌ایم. اداراتی که رسما تعطیل نبودند اما عملا تقریبا تمام آقایان مرخصی گرفته بودند! کارهایی که طی چند هفته برگزاری جام جهانی خوابیده بود و با وجود حذف ایران در مرحله اول جام باز خیلی‌ها دست بردار نبودند. اما جالب است بدانید شورای شهر "سائوپائولو برزیل" برگزارکننده جام جهانی تنها یک روز و آن هم روز 23 خرداد که افتتاحیه بازی‌هاست را تعطیل کرده است.

آن هم با 30 رای موافق در برابر 15 رای مخالف. البته شورای شهر دست دولت را باز گذاشته و اعلام کرده در صورت لزوم می‌توانند برای روزهای  19 و 22 و 23 ژوئن و 6 و 7 جولای را به اختیار قوه مجریه تعطیل کنند. به نظر می‌رسد با این اوصاف اگر جام جهانی در ایران برگزار شود، مجبور خواهیم شد 10 روز پیش و 10 روز پس از بازی‌ها را برای رعایت حال فوتبال دوستان تعطیل کنیم.

وکیل بهایی اکنون از کیسه بانک تجارت ارتزاق می‌کند
"سروش زایوالا" وکیل بهایی که به همراه خواهر و برادرش از حامیان اصلی جریان جهانی‌سازی فرقه ضاله بهائیت می‌باشند و از طریق کشور هندوستان اقدامات خود را انجام می‌دهند، پس از سرکیسه کردن چند بانک و موسسه مالی در ایران اکنون حدود دو سال است که به سرکیسه کردن بانک تجارت مشغول شده است. او برخلاف قانون قبل از پایان دادرسی‌ها گفتگوهای رسانه‌ای خود را با شبکه بی بی سی و دیگر شبکه‌ها در مورد پرونده‌های قضایی انجام داده و ادعاهای بزرگی را نیز مطرح کرده است.

به گزارش بولتن نیوز، رویه‌ای که وکلای معتبر به هیچ وجه در پیگیری پرونده‌‌ها انجام نمی‌دهند و در حقیقت می‌دانند که این شیوه ناکارآمد و مسموع بوده و قضات دادگاه‌های بین‌المللی آنرا به عنوان اهرم فشاری بر روی خود احساس می‌کنند و در مقابل این اقدامات رسانه‌ای موضع‌گیری محکمی دارند. اکنون سروش زایوالا که یک بار بانک تجارت را در دام انداخت و ادعا کرد که نام این بانک را از لیست تحریم‌های اتحادیه اروپائی بیرون آورده است، دوباره با همین ترفند وارد شده و ادعای خود را تکرار کرده است. در حالی که وکلای اتحادیه اروپائی با یک ابتکار توانستند دوباره نام بانک تجارت و شعبات خارجی آنرا در لیست تحریم های اتحادیه اروپائی قرار بدهند.



 آنچه که از همکاری آقای سروش زایوالا و خانواده او برای کشورمان باقی مانده فقط و فقط هزینه چند میلیون دلاری بوده است که توسط بانک تجارت و بانک‌های دیگر پرداخت شده  و عملا هیچگونه دستاوردی برای سیستم بانکی کشورمان نداشته است. این در حالیست که آقای زایوالا هنوز دست از اعمال شنیع خود بر نمی‌دارد و دوباره در گزارش روزنامه فاینشال تایمز ادعا کرده که با اتکاء به رای دادگاه اروپائی به زودی نام بانک تجارت را از لیست کمپانی‌های تحت تحریم اتحادیه اروپائی بیرون خواهد آورد به نحوی که این بانک ایرانی بتواند با شعبات خارجی خود به فعالیت مالی و بانکی در سرتاسر قاره اروپا ادامه دهد. این اقدام فریب کارانه عملا برای بدست آوردن پول از ایران صورت می گیرد چرا که او با ادعاهای واهی خود از اخذ غرامت چهار میلیارد دلاری از دولت انگلستان تا خروج نام بانک‌ها از لیست تحریم اتحادیه اروپائی، به مانورهای تبلیغاتی از سوی رسانه های بین‌المللی اقدام کرده است.

سوال مهم این است که این فرد بهائی چگونه و از طریق چه کسانی تاکنون توانسته است از بیت المال مسلمین منافع مالی کسب کند و برای ترویج آئین فرقه ضاله بهائیت در سراسر جهان از آن استفاده کند.

عکس مضحک اولاند در صفحه اول گاردین
روزنامه معتبر گاردین انگلستان در شماره آخر هفته خود عکسی از فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه را با هدف مسخره کردن او چاپ کرده است. باید اذعان کرد که عکس اولاند واقعا مضحک است.



منزل استاد سخن و شیخ اجل سعدی شیراز در حال نابودی
مهر نوشت: خانه منسوب به سعدی، شاعر پرآوازه قرن هفتم، یکی از منازل تاریخی ثبت شده در سازمان میراث فرهنگی و تحت حمایت سازمان میراث فرهنگی بوده که در حال ویرانی است و مالکان آن می‌گویند توان تعمیر این خانه را ندارند.







از "پایتخت 3" تا دعوت به مراسم "تفنگ کُشان"
ماجرا از اشک های دختر "کاک احمد" شروع شد. دخترک، تاب دیدن گوشت زخمی و خونی کبک را نداشت. کبکی که پدرش شکار کرده بود و حالا آورده بود تا با اهل خانه کباب کنند و بخورند. اشک‌های دختر کاک احمد، کاری با پدر کرد که پدر برای همیشه شکار را کنار بگذارد. ماجرای دنباله‌دار دوستی با محیط زیست، بعد از پخش سریال"پایتخت3 " و محبوبیت "بهبود" در آن سریال، حالا تبدیل به موجی فراگیر شده است که بیشتر از همه طرفداران محیط زیست در ایران را خوشحال کرده است.


کاک احمد، جلوی چشم های دخترش برای همیشه تفنگش را شکست و شکار را کنار گذاشت
 
روز 25 بهمن، روستای وستای درکی در منطقه هورامان کردستان شاهد صحنه‌ای بود که کم کم دارد به موجی فراگیر در بین شکارچیان ایران تبدیل می‌شود. کاک احمد تفنگش را زمین گذاشت و لوله آن را با سنگ شکست. جلسات آموزشی انجمن سبز چیا هم مصمم ترش کرد تا شکار را برای همیشه کنار بگذارد. انجمن بعد از اجرای این تصمیم با اهدای لوح تقدیر و حلقه گل از وی تقدیرکرد. تصویر یک کبک زخمی که خون از بدنش جاری بود در  جلسات آموزشی "انجمن سبز چیا" به آنها نشان داده شده بود. کاک احمد که خود شکارچی کبک بود شاید برای اولین بار بود که تصویر شکارش را می‌دید.
 
23 اسفند ماه خبر خوش دیگری برای طبیعت کردستان در راه بود. 15 شکارچی اهل کامیاران با شعار "اسلحه مقدس، اسلحه شکسته است" تفنگ و شکار را برای همیشه کنار گذاشتند. آنها 15 کبک شکاری را به صورت نمادین آزاد کردند تا به طبیعت برگردند. قفس های شکار کبک را سوزاندند و با خواندن بیانیه‌ای به استقبال بهار رفتند. از روزهای آغازین بهار تا امروز50 شکارچی  بوکان در یک حرکت نمادین در دفاع از طبیعت بکر و زیبای این شهرستان در کوه برده زرد با حضور مردم ومسئولان این شهرستان شکار کردن را کنار گذاشته وکبک‌های خود را آزاد کردند و آنها را به زادگاه خود طبیعت سپردند . یکی از شکار چیان این شهرستان  هم در حضور این جمع اسلحه خود را معدوم کرد؛

 تعدادی از شکارچیان سقزی هم با رها سازی 70 کبک در منطقه حفاظت شده از شکار خداحافظی کردند؛ وداع  10 شکارچی سردشتی با شکار پرندگان؛ توبه 17  شکارچی روستای تنگیسر شهرستان سنندج و آزاد سازی 30 کبک، مراسم شکستن تفنگ در شهر نودشه  و... این داستان خوب همچنان ادامه دارد. این موج که از نواحی غربی کشور آغاز شده بود به دماوند هم رسید و ۷۶ شکارچی دماوندی در مراسم قدردانی از دست‌اندرکاران سریال تلویزیونی پایتخت ۳ که توجه ویژه ای به مسائل زیست محیطی داشت،  تفنگ‌‌ها را کنار گذاشته و برای همیشه دست از شکار کشیدند.

شگرد شهروندان آمریکایی برای فرار از دوربین
به گزارش جام، افزایش دوربین‌‌های امنیتی در شهرهای آمریکا، برخی شهروندان آمریکایی را به فکر استفاده از ماسک‌ برای مخفی ماندن از این دوربین‌‌ها انداخته است. در سال‌‌های اخیر، استفاده سازمان‌‌های اطلاعاتی آمریکا از دوربین‌‌های امنیتی در سطح شهرهای این کشور به شدت افزایش یافته است؛ به طور مثال فقط در شهر شیکاگو 25 هزار دوربین امنیتی در کوچه‌‌ها و خیابان‌ ها نصب شده که تمامی رفت و آمدهای مردم را رصد می‌‌کنند. گسترش این دوربین‌ها سبب افزایش احساس ناامنی شهروندان شده، زیرا هر نوع حرکت آنها در حال ضبط شدن است.
 


برای مقابله با این وضعیت، اخیرا برخی گروه‌‌های خود جوش در آمریکا اقدام به طراحی و ساخت ماسک‌‌هایی کرده‌اند که شهروندان می‌‌توانند برای در امان ماندن از دوربین‌‌ها، از این ماسک‌‌ها استفاده کنند.  یکی از این گروه‌های خودجوش، گروه URME (شما من هستید) می‌ باشد که ماسک‌ هایی با طراحی فوق‌ العاده سه بُعدی عرضه می‌ کند که تقریبا تشخیص ماسک بودن آن از ‌سوی دوربین‌ ها ممکن نیست. این ماسک‌‌ها از کپی‌ بردای چهره رئیس این گروه به نام لئو سلواگیو طراحی شده است و با استفاده از سیستم تشخیص چهره فیس بوک نیز آزمایش شده و سربلند بیرون آمده است.

حمایت از کودکان غزه در واشنگتن
فعالان سازمان مردم‌نهاد "دوستان امریکایی آنروا" با برگزاری مسابقه ماراتن خیریه در واشنگتن بیش از 130هزار دلار برای حمایت از 4 هزار کودک فلسطینی جمع‌آوری کردند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن حیدری
۲۲:۴۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
بلاخره ما نفهمیدیم این آقای جهانگیری مهندس است ...دکتر است ....مدرک تحصیلیش چیه ...
آخرین اخبار