رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران

مجوز ترانه تیم ملی را از وزارت ارشاد اسلامی خواهیم گرفت/هجوم به ترانه تیم ملی بی‌انصافی است

رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال در خصوص تأیید نشدن ترانه تیم ملی توسط وزارت ارشاد اسلامی گفت: این موضوع صحت ندارد ما درحال گرفتن مجوز از وزارت ارشاد هستیم.

محمدرضا ملامحمد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: موضوع خاصی برای ترانه تیم ملی به وجود نیامده است و فقط عده‌ای قصد دارند برای تیم ملی حاشیه درست کنند.

ملامحمد در ادامه اظهار داشت: ترانه تیم ملی در موزه موسیقی وزارت ارشاد اسلامی ضبط شده است. اگر ترانه تیم ملی غیرقانونی بوده به چه صورت است که در این مکان ضبط شده است؟

وی بیان کرد: ترانه تیم ملی با موازین فرهنگ اسلامی ما سروده شده و مجوز آن هم به زودی صادر می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال در خصوص ترانه سرایی روزبه ‌بهانی برای سرود تیم ملی اظهار داشت: ترانه تیم ملی به صورت کار گروهی ساخته شده است. این احتمال وجود دارد که بهانی هم در ساخت این ترانه مشارکت داشته است اما وی مجوز لازم را گرفته که توانسته در ساخت این ترانه مشارکت کند.

ملامحمد تصریح کرد: ما قبل از به کارگیری افراد برای ساخت ترانه تیم ملی مجوزهای لازم گرفتیم تابه مشکل برنخوریم. به هرحال مراحل ساخت ترانه تیم ملی تأیید و مجوز قانونی‌اش هم صادر شده است.

وی بیان کرد: ترانه تیم ملی یک بحث ملی است. بر این اساس هماهنگی‌ها از قبل صورت گرفته و مشکلی در این باره وجود ندارد. به نظرم اینکه به خاطر حضور یک نفر به اصل شعر و آهنگ هجوم برده شود بی‌انصافی است.

ملامحمد تصریح کرد: احسان خواجه امیری صلاحیت لازم را دارد و مورد اقبال مردم است. همچنین این خواننده مجوز لازم را دارد و کنسرت رسمی‌اش در حال برگزاری است.

رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: به هرحال بعضی‌ها با مطرح کردن این مسائل قصد تخریب دارند و اصل موضوع را فراموش کردند.

وی درباره پیشنهاد فیفا به یک خواننده ایرانی مقیم خارج برای خواندن ترانه تیم ملی بیان کرد: فیفا هیچ‌وقت این کار را انجام نمی‌دهد و به کارهای مهمتری برای جام جهانی 2014 برزیل می‌پردازد.

وی درباره فروش محصولات فرهنگی جام جهانی توسط مسئولان فدراسیون فوتبال گفت: این موضوع صحت ندارد. محصولات فرهنگی تولید داخل به صورت رایگان در اختیار تماشاگران ایرانی در جام جهانی قرار می‌گیرد. در دوره‌های قبلی محصولات فرهنگی را می‌فروختند اما ما قصد نداریم این کار را انجام دهیم.

وی در ادامه اظهار داشت: این امکان وجود دارد که کسانی که محصولات فرهنگی از خارج به برزیل بیاورند آن را بفروشند. اقدام آن‌ها منافاتی با کار ما ندارد.

ملامحمد درباره برآورد هزینه 4 میلیاردی برای حضور هنرمندان در جام جهانی بیان کرد: مسئولیت اعزام هنرمندان به جام جهانی 2014 برزیل بر عهده فدراسیون فوتبال نیست بلکه بخش خصوصی متولی این کار است. به هر حال اعزام هنرمندان به جام جهانی برزیل ارتباطی به فدراسیون فوتبال ندارد.

*شرح وظایف افراد در جام جهانی مشخص شده است

رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال درباره احتمال حضور لیدرها برای خوشگذارانی در برزیل گفت: مجموعه افرادی که قرار است به جام جهانی بروند شرح وظایفشان تعریف و کارشان در آنجا مشخص شده  است. برخی‌ها از طرف بخش خصوصی به جام جهانی می‌روند. بر این اساس مسئولیتشان بر عهده فدراسیون فوتبال نیست.

وی درادامه اظهار داشت: به هر حال شاید در دوره‌های قبلی تخطی صورت گرفته باشد اما اهالی فوتبال نباید این موضوع را به مسئولان فعلی نسبت دهند.

ملامحمد بیان کرد: خوشگذرانی معنا ندارد و همه افراد در جام جهانی وظایف مشخصی دارند. همچنین نفرات اعزامی به جام جهانی برزیل هم مشخص شدند و ما قصد داریم تعداد نفرات را تا زمان اعزام تعدیل کنیم.

وی بیان کرد: ما کاری به خواندن ترانه تیم ملی توسط خواننده‌های آن و آبی‌های نداریم چرا که آن‌ها مجوزشان را از ما نمی‌گیرند.

*مراسم بدرقه تیم ملی در اوایل خرداد ماه برگزار خواهد شد

ملامحمد درباره برنامه‌های صورت گرفته برای تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2014 برزیل گفت: بر طبق برنامه مراسم بدرقه ملی‌پوشان 11 خرداد ماه برگزار خواهد شد.در حال حاضر ما در حال حل و فصل امور هستیم تا این مراسم را در موعد مقرر برگزار کنیم.

وی درباره احتمال حضور رئیس جمهور در مراسم بدرقه تیم ملی‌پوشان اظهار داشت: ما دوست داریم که یکی از بالاترین شخصیت‌ها به مراسم بدرقه ملی‌پوشان بیاید اما از هم‌ اکنون مشخص نیست چه شخصیتی به این مراسم بیاید.

رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: به هرحال ما تمایل داریم که در مراسم بدرقه تیم ملی مردم حضور داشته باشند و حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی هم افتخار بزرگی برای تیم ملی محسوب خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما کارمان را قانونی و طبق ضوابط انجام دادیم. بر این اساس طی روزهای آینده مجوز رسمی ترانه تیم ملی را از وزارت ارشاد اسلامی دریافت می‌کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: فدراسیون ، تیم ملی ، ترانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
نیما
۱۸:۴۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
منکه اصلن از ترانه تیم ملی خوشم نمیومد .
آخرین اخبار