قالیباف در جمع خبرنگاران:

قلع و قمع یکی از بوستان‌های تهران را پیگیری می‌کنیم/ لایحه حفظ باغات شهرتهران آماده و در انتظار تصویب شورای شهر است

شهردار تهران گفت: شهرداری برای حفاظت از باغات شهر تهران لایحه‌ای را آماده کرده که باید به تصویب شورای شهر برسد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه که صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه‌‌های تخصصی شهرداری برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از سنت‌های خوب شهرداری توسعه نمایشگاه گل و گیاه است که امروز برای دوازدهمین بار بر پا می‌شود. علت اصلی برگزاری این نمایشگاه نیز این است که بتوانیم پیوند عمیقی بین مردم و طبیعت برقرار کنیم.

وی ادامه داد: دغدغه کلان‌شهرها باعث شده که فاصله مردم و طبیعت روز به روز افزایش یابد بنابراین یکی از رسالت‌های مدیریت شهری توسعه فضای سبز و کاشت گل و گیاه و همچنین حفاظت از آن‌ها به عنوان یک وظیفه کلیدی است.

شهردار تهران با بیان این‌که همه مردم گواهی می‌دهند که فضای سبز در تهران توسعه پیدا کرده است، گفت: آمارها نشان می‌دهد سرانه فضای سبز در تهران به ازای هر فرد از 9 متر به 15.5 متر افزایش یافته و در حال حاضر 15 هزار هکتار پارک و فضای سبز در شهر وجود دارد و طبق برنامه پیش رو قرار است سرانه فضای سبز را به 18 هزار هکتار برسانیم.

قالیباف با اشاره به این‌که البته گسترش فضای سبز مذکور به غیر از کمربند سبز تهران است که شهرداری به توسعه آن پرداخته، خاطرنشان کرد: امیدواریم با توسعه کاشت گل و گیاه و درخت در شهری مانند تهران وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره تأثیرگذاری برگزاری این نمایشگاه در امور اقتصادی اظهار داشت: یکی از اهداف‌ برپایی این نمایشگاه رونق اقتصاد و توسعه کسب و کار است. امیدواریم با تلاش همکارانم تا پایان خرداد بزرگ‌ترین نمایشگاه داخلی گل و گیاه با بیش از 100 غرفه در جنوب شهر و در منطقه خاوران افتتاح شود که این امر می‌تواند به ایجاد فضای کسب و کار و توسعه گل و گیاه منجر شود.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش دیگری درباره برنامه‌های شهرداری برای جلوگیری از قلع و قمع درختان گفت: در اجرای قوانین با مشکلاتی روبه‌رو هستیم. در حال حاضر در یکی از باغات شهر تهران قطع درخت صورت گرفته که شهرداری با آن برخورد کرده و موضوع به قوه قضائیه کشیده شده است ولی همان‌طور که قبلاً نیز گفته بودم شهرداری برای حفاظت از باغات بالای 5 هزار متر لایحه‌ای آماده کرده که باید به تصویب شورای شهر برسد.

قالیباف در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا صحت دارد که بخش قابل توجهی از گل‌های لاله کاشته شده در پارک‌ها و فضای سبز تهران وارداتی است، گفت: بخشی از این گل‌ها داخلی است و بخشی از آن‌ها وارداتی است اما میزان دقیق آن را باید از رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری پرسید.
انتهای پیام/
 


برچسب ها: قالیباف ، تهران ، قلع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار