واکنش اعضای شورا به ارائه گزارش رئیس میراث فرهنگی در صحن شورا؛

سرخو: اطلس گردشگری تهران تهیه شود/ سروری: بافت‌های تاریخی بلای جان مردم شده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه عدم ساماندهی برخی از بافت‌های تاریخی باعث خطر و حتی تهدید جان مردم شده که باید میراث فرهنگی در این زمینه ورود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه جلسه شصت‌وششمین جلسه علنی از چهارمین جلسه شورای شهر تهران اعضای شورا پس از استعماء گزارش رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه پرداختند.

سرخو عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای تهران گفت: می‌بایست یک اطلس گردشگری برای تهران با همکاری میراث فرهنگی و شهرداری تهیه شود و هم‌چنین نقشه گردشگری تهران در مبادی ورودی شهر به صورت رایگان توزیع شود.

وی ادامه داد: رونق  صنایع دستی با رونق گردشگری عجیم است و در واقع محل توزیع صنایع دستگی جایی است که  گردشگر  حضور دارد و صنایع دستی کشور ما اغلب درمنازل و کارگاه‌های خانگی تولید می‌شوند که باید توجه به کارگاه‌های خانگی و سیستم خود اشتغال‌زایی در منازل در مکان‌هایی که در زمینه است توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: یکی دیگر از مباحثی که  پیشنهاد می‌کنم دیوار کاخ سعدآباد برداشته شود و مردمی که برای دیدن اماکن گردشگری می‌روند از این فضا استفاده کنند و نگهداری آن توسط شهرداری انجام شود.

**** توریسم درمانی را احیا کنیم  

حافظی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شهرشورای شهر تهران در ادامه این بحث اظهار داشت: سهم کشور از صنعت توریسم متناسب با مساحت کشور نیز که به دلیل مسائل فرهنگی و اعتقادی است و سعی کنیم از ظرفیت‌های جدید برای جایگزینی آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: نظام سلامت از چند دهه قبل مورد کشورهای خلیج فارس بوده است و باید ما نیز صنعتی توریسم درمانی را احیا کنیم.

حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در ادامه اظهار داشت: زمانی که از کاخ سعدآباد بازدید کردم شاهد درختان خشک شده در آن بودم که می‌بایست قطع می‌شد و حفظ و نگهداری این مجموعه اهمیت بالایی دارد.

وی تصریح کرد: جلوی درب ورودی کاخ سعدآباد ساختمان چند طبقه می‌سازند و شورا شهرداری آمادگی دارند که این مباحث را پیگیری کنند پیش از این شورای میراث فرهنگی وجود داشت در شهرهایی نظیر کاشان و یزد که می‌بایست در تهران نیز به آن توجه شود.

**** بافت های تاریخی بلای جان مردم شده است

سروری، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بیان داشت: متاسفانه امروز بافت‌های تاریخی تبدیل شدند به بناهای خانمان سوز که حتی در مواردی جان مردم رانیز تهدید می‌کنند.

وی ادامه داد: باید دید جان مردم ارزش بیشتری دارد یا یک بافت تاریخی و در همه مباحث باید منافع ملی و مردم اولویت اول باشد.

سروری خاطرنشان کرد: بافت‌های تارخی که ساماندهی نمی‌شوند، می‌توانند زمینه خطر را برای جان مردم نیز فراهم کنند و  می‌خواهم شخصاً رئیس میراث فرهنگی در این زمینه ورود پیدا کند.

*** صنعت گردشگری جایگزین صنعت نفت شود

شجاع پوریان، عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: کشورما از جمله 10 کشور اول دنیا در داشتن بناهای تاریخی است و بسیاری از کشورها ازطریق این درآمد کشور خود را اداره می‌کنند و باید برنامه‌ریزی شود که صنعت گردشگری جایگزین صنعت نفت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار