حضور بیش از ۶ هزار نخبه شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های کشور

نظام آموزش عالی موظف به پاسداشت خون شهداست و باید از تمامی ظرفیت‌ها در جهت ارتقاء کیفیت خدمات به دانشجویان شاهد و ایثار گر استفاده نمود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، بیست و چهارمین گردهمایی سراسری مدیران کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر، صبح امروز با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، معاون بنیاد شهید و ایثارگران و معاون وزیر علوم و جمعی از مسئولین دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه پیام نور، برگزار شد. 

رضا فرجی دانا وزیر علوم در بیانیه‌ای اذعان داشت: توسعه نظام آموزش عالی و ارتقاء جایگاه علمی و پژوهشی کشور مرهون خون شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده معظم آنهاست. 

وی در ادامه بیان داشت: تربیت نیروی متخصص، کارآمد و متعهد به ارزشهای اسلامی و آرمان‌های بلند ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران از مهم‌ترین وظایف نظام آموزش عالی و دانشگاهی کشور است که در این عرصه، دانشجویان شاهد و ایثارگر در صف مقدم قرار دارند و تلاش برای توانمند سازی آنها وظیفه الهی و دینی است. 

وزیر علوم اظهار داشت: نظام آموزش عالی خود را موظف به پاسداشت خون شهدا می‌داند و با تاکید بر اهداف دولت تدبیر و امید برای ارتقاء کیفیت خدمات و استفاده از تمام ظرفیت‌های بالینی موجود در تسهیل ارائه خدمات مناسب‌تر و فراهم نمودن زمینه ادامه تحصیل و دانش افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر تلاش می‌نماید. 

دکتر عمادی مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت علوم پس از قرائت بیانیهٔ وزیر با ارائه آمار کلی از وضعیت دانشجویان کشور شرایط دانشجویان شاهد و ایثارگر را مطلوب و توجه به تحصیل این دانشجویان و احیای حرفهایی چون استاد راهنما را امری مهم دانست. 

وزیر علوم در ادامه بیانیه خود اظهار داشت: نظام آموزش عالی کشور خود را موظف به پاسداشت خون شهدا می‌داند و دولت تدبیر و امید با تاکید بر اهدافش برای ارتقای کیفیت خدمات و استفاده از ظرفیت‌های فانونی موجود در کشور در راه فراهم نمودن زمینهٔ ادامه تحصیل و دانش افزایی دانشجویان شاهد و ایثار گر تلاش می‌نماید. 

وی در پایان از تلاش تمامی مدیران شاهد و ایثار گر در امر ترویج مفهوم والای ایثارگری تشکر نمود. 
 
دکتر صدیقی، معاون وزیر علوم نیز در سخنرانی خود با اشاره به اینکه ورود دانشجویان شاهد و ایثارگر به دانشگاه‌ها نه یک امتیاز بلکه حق آنهاست، گفت: توجه به تحصیل مستمر این دانشجویان و تلاش برای افزایش حمایت‌هایعادلانه از آنها هدف ماست. 

وی اذعان داشت: درباره استفاده از حقوق تعریف شده برای دانشجویان شاهد و ایثار گر باید بیشتر دقت شود تا افراد سودجو از این موقعیت‌ها به نفع خود استفاده نکنند. 

صدیقی با بیان اینکه در آیین نامه‌های مربوط به ایثارگران نیز چون سایر آیین نامه‌ها گاهاً تغییراتی باید اعمال شود، افزود: برخی تغییرات لازم در آیین نامه دانشجویان شاهد و ایثارگر در حال انجام است که می‌بایست تا قبل از شروع ترم مهر ماه به اتمام برسد. 
 
حجه الاسلام موذنی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در ادامه، شروع سال اقتصاد و فرهنگ را شروع خوبی دانست و گفت: نگاه بنیاد شهید، استفاده از همهٔ توان و ظرفیت‌ها و بخصوص ظرفیت‌های شاهد و ایثارگر برای مدیریت جهادی و رشد و تعالی جامعه است. در واقع رشد و تعالی جامعه در گرو مدیریت جهادی است. 

وی اضافه کرد: حمایت از دانشجویان و خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر، از وظایف امروز ما است و استفاده از ظرفیت نخبگان شاهد و ایثارگر زمینه ساز مدیریت جهادی است. 

وی افزود: بیش از ۶۰۰۰ نخبه در حوزهٔ شاهد و ایثارگر داریم که استفاده از تفکر جوان آنها از اهداف و وظایف ماست. 

موذنی با بیان اینکه اصلیترین وظیفه بنیاد شهید، تربیت و استفاده از فرزندان شاهد و ایثارگر به عنوان الگو‌های اسلامی و علمی است بیان کرد:  متاسفانه یکی از مشکلات ما در این حوزه نداشتن آمار دقیق از فرزندان شاهد و ایثارگر است و آن هم به دلیل عدم اظهار خود آنهاست. که باید در این زمینه حتما تجدید نظر شود. 

معاون فرهنگی بنیاد شهید با اشاره به اهداف این معاونت گفت: ایجاد تعامل بین وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها از اصلیترین اهداف بنیاد است. 

وی افزود: بدون حضور و مشارکت مردم هیچ اقدام فرهنگی‌ای ممکن نیست لذا ما نگاه نقادانه و منطقی را می‌پذیریم. اما می‌دانیم که این حوزه از هرگونه تهمت زنی و اینگونه حرکات مبراست. 
 
پس از این، گروهی از اساتید و مسئولین امر در قالب میزگردی به بررسی برخی مشکلات دانشجویان شاهد و ایثارگر پرداختند. 

دکتر یعقوبی برخی مشکلات دانشجویان شاهد و ایثارگر را ناشی از اختلاف نگرش‌ها دانست و لازم دانست تا مسئولین و دانشجویان در از بین بردن برخی جداسازی‌های افراطی بکوشند. 

دکتر ظریفیان نیز با بیان اینکه قوانین و مصوباتی در رابطه به حوزه ی شاهد و ایثارگر در سال ۸۶ تصویب و در سال ۹۲ ابلاغ شده است، ابراز
امیدواری کرد که پس از ابلاغ آیین نامهٔ اجرایی اقدام‌های جامع تری در این زمینه انجام شود. 
 
در ادامهٔ این گردهمایی نیز، حضار با ادای احترام به روح پاک شهدای گمنام، با آنها تجدید پیمان نمودند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار