خسروانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

راه‌اندازی فاز یک پالایشگاه ستاره خلیج فارس اواسط سال 94/ تولید روزانه 36 میلیون لیتر "بنزین یورو 4"

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران از راه‌اندازی فاز یک پالایشگاه ستاره خلیج فارس اواسط سال 94 خبر داد و گفت: با بهره‌برداری کامل از آن روزانه 36 میلیون لیتر بنزین یورو 4 و 14 میلیون لیتر گازوئیل یورو 5و4 تولید خواهد شد.

شاهرخ خسروانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار داشت: پروژه ستاره خلیج فارس یک طرح پالایشگاهی تصفیه میعانات گازی دریافتی از عسلویه است که طراحی این واحد و احداث آن از سال 86 شروع شده است.

وی تصریح کرد: بنا بود با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی انجام شود در حال حاضر کلیه سهامداران این پالایشگاه داخلی است. 

معاون مدیرعامل شرکت ملی  پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران، با اشاره به اینکه ظرفیت این پالایشگاه 360هزار بشکه میعانات گازی دریافتی از عسلویه است تاکید کرد: با بهره‌برداری کامل از آن روزانه 36 میلیون لیتر بنزین یورو 4 و 14 میلیون لیتر گازوئیل یورو5و4 تولید خواهد شد.

خسروانی با تاکید براینکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم اکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهار داشت: این پالایشگاه مشتمل بر سه بخش خط لوله، آبگیر و خود مجموعه پالایشگاه است که خط لوله انتقال خوراک از عسلویه و آبگیر در حال بهره برداری است و  خود پروژه 70 درصد پیشرفت دارد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی  پالایش و پخش  فراورده‌های نفتی ایران گفت: ستاره خلیج فارس از سه پالایشگاه 120 هزار بشکه ای تشکیل شده وقتی به بهره برداری برسد روزانه 36 میلیون لیتر بنزین و 14 میلیون لیتر گازوئیل تولید خواهد شد طبق برنامه ریزی به عمل آمده پیش بینی می شود عملیات فاز یک در اواسط سال 94 و فاز دوم و سوم به فواصل زمانی چند ماهه راه اندازی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
با سلام
با افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس در اواخر امسال هنوز اسامی پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی سال 92 مشخص نیست. لطفا این موضوع را پیگیری فرمایید.
آخرین اخبار