استاندار تهران:

دولت براي اتمام پروژه‌هاي نیمه تمام خيرین برنامه دارد/ آتشفشان دماوند فعال نشده است

استاندار تهران گفت: بخاری که از کوه دماوند مشاهده می‌شود طبیعی است و خاکستری از کوه مشاهده نشده است و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته آتشفشان دماوند فعال نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ سيدحسين هاشمی، استاندار تهران با تمجيد از فعاليت انسان دوستانه خيرين مدرسه‌ساز گفت: مجمع خيرين مدرسه ساز شهر تهران به يك سازمان مردم نهاد بزرگ و منسجم تبديل شده است كه از نظر كاري بسيار فعال و منظم است.

وي با اشاره به انسجام مجمع خيرين مدرسه ساز افزود: با اقدامات مناسب همه ساله اين مجمع خيريه شكل قوي‌تري به خود مي‌گيرد و فعاليت آن هر سال منظم و بهتر مي‌شود.

استاندار تهران با بيان اينكه مجمع خيرين مدرسه‌ساز براي ايجاد امكانات آموزشي در مناطق محروم برنامه دارد، گفت: كار ارزشمند خيرين مدرسه‌ساز ويژه و اثرگذار است و امكاناتي كه به نسل جوان در مناطق محروم ارايه مي‌كند، ارزشمند است.

وي افزود: دانش آموزي كه در منطقه‌اي محروم از تهران و يا ساير استان‌هاي كشور با امكانات مناسب آموزشي مشغول تعليم و تربيت است مي‌تواند در روحيه و موفقيت نسل جوان تاثير گذار باشد.

هاشمي گفت: سرمايه‌گذاري خيرين مدرسه ساز در حقيقت زكات ثروتشان است كه در جهت رشد و تعالي براي آينده كشور در اختيار نسل جوان قرار مي‌دهند.

هاشمي با بيان اينكه كارهاي انسان دوستانه خيرين مدرسه‌ساز سبب مي‌شود امكانات آموزشي دانش‌آموزان در مناطق محروم افزايش يابد افزود:‌ احساس آرامش دانش‌آموزان در مناطق محروم به جهت برخورداري از امكانات مناسب آموزشي مي تواند توفيقي الهي براي خيرين مدرسه‌ساز تهران باشد.

استاندار تهران در مورد پروژه‌هاي نيمه تمام خيرين در استان تهران و كشور گفت: دولت براي اتمام اين پروژه‌ها برنامه دارد. تعداد پروژه‌ها بسيار زياد است و ميزان اعتبارات مورد نياز براي تكميل اين پروژه‌ها بسيار بزرگ است.

هاشمي با بيان اينكه همكاري مردم نيكوكار پايان ناپذير است، افزود:‌ با مكانيزم هاي راحت و آسان و در اختيار گذاشتن تسهيلات ويژه بايد ميزان مشاركت مردم را دراتمام پروژه‌هاي نيمه تمام بالا برد.

وي ادامه داد: بايد براي اتمام پروژه‌هاي خيري از مردم استفاده كرد زيرا در علم اقتصاد مردم نقش اول هستند‌.

استاندار تهران حضور بيش از يك هزار و 500 خير مدرسه ساز در استان تهران را باورنكردني خواند و افزود: حضور اين تعداد عاشق در تهران نشان دهنده علاقه آنها به افزايش امكانات آموزشي براي نسل جوان است.

وي جايگاه خيرين مدرسه ساز شهر تهران را در كشور بسيار مهم خواند و ابراز اميدواري كرد با اختصاص تسهيلات ويژه و حمايت بيشتر از خيرين شاهد موفقيت‌هاي بيشترمجمع خيرين مدرسه ساز تهران خواهيم بود.

***آتشفشان دماوند فعال نشده است/ اختصاص ۲۰ هکتار زمین برای مدیریت بحران استان تهران

 سید حسین هاشمی درباره احتمال فعال شدن آتشفشان دماوند با توجه به زلزله‌های دو ریشتری که در این منطقه رخ داده است، اظهار داشت: بخاری که از کوه دماوند مشاهده می‌شود طبیعی است و خاکستری از کوه مشاهده نشده است و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته آتشفشان دماوند فعال نشده است.

وی ادامه داد: زلزله‌هایی که در دماوند و فیروز‌کوه رخ می‌دهد زلزله‌های یک و دو ریشتری است و خسارت خاصی را نیز به دنبال نخواهد داشت بلکه این زلزله‌های کوچک موجب می‌شود که زلزله‌هایی با ریشتر بالا در این دو شهرستان اتفاق نیفتد.

استاندار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا آمادگی لازم را برای بحران‌های طبیعی در استان تهران دارید، گفت: مدیریت بحران استان تهران این ‌آمادگی را دارد که در جهت پیشگیری از بحران و مقابله با آن اقدام کند و وزیر کشور نیز در بازدید اخیر از مرکز مدیریت بحران استان تهران مقرر شد 20 هکتار زمین برای تجهیز و آماده نگه داشتن وسایل و تجهیزات مدیریت بحران استان تهران اختصاص دهد.


انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، استاندار ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار