باهنر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کنایه زدن به قانون در همایش‌ها، فضای فرهنگی را سیاسی می‌کند/ نقادانِ به قانون، لایحه تقدیم مجلس کنند

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: گوشه و کنایه زدن به بعضی قوانین و مقررات در همایش‌ها کار مملکت را به پیش نبرده و فضای فرهنگی را به فضای سیاسی تبدیل می‌کند.

"محمدرضا باهنر" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، پیرامون مسائل فرهنگی و لزوم عملیاتی کردن شعار سال، اظهار داشت: زیباترین تعبیر در فرهنگ را "مقام معظم رهبری" فرمودند که فرهنگ یک فضای تنفسی است.
 
وی ادامه داد: اگر در یک هوای سالم تنفس کنیم امکان فعال شدن در بخش‌های دیگر فراهم می‌شود اما اگر این فضا مسموم باشد دیگر فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی معنا ندارد.
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ دو بخش مهم در شعار سال جدید بوده که بایستی دنبال شود، افزود: کارهای فرهنگی نیاز به تصویب قانون ندارد، بلکه بایستی تلاش کنیم قوانین موجود در کشور منضبط تر و دقیق‌تر عملیاتی و اجرا شود.   
 
باهنر کلید حل مسائل کشور را محوریت دانستن قانون عنوان کرد و افزود: دولت هم اشکالی در اجرای قانون نمی‌بیند؛ این قوه بایستی در مسیر قانونی درخواستی را لغو، اصلاح و یا به صورت لایحه‌ای به مجلس ارایه کند.
 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه گوشه و کنایه زدن به بعضی قوانین و مقررات در همایش‌ها کار مملکت را به پیش نمی‌برد، بیان داشت: این گونه کنایه‌ها فضای فرهنگی را تبدیل به فضای سیاسی می‌کند که ما این عقیده را نداریم چرا که فکر می‌کنیم فضای فرهنگی با کمک هنجارهای دینی و ملی بایستی فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را حفظ کند.
 
 باهنر خاطرنشان کرد: حال اگر قانون مشکل دارد و برخی نسبت به آن نقد دارند، بایستی لایحه تقدیم مجلس کنند؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی خوب کار می‌کند و تاکنون اسناد بالادستی مناسبی را هم در این زمینه منتشر کرده است.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام این که قانون امر به معروف و نهی از منکر را هم اکنون در دستور کار داریم، تصریح کرد: مجلس در حال حاضر قانون عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر را به پیش می‌برد اما فکر می‌کنیم یک همگرایی، هم افزایی میان قوای مختلف بایستی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار