توصیه‌های ایمنی به هواداران جام جهانی در برزیل؛

از تلفن همراه در مکان‌های عمومی استفاده نکنید!

مسئولان پلیس برزیل توصیه‌هایی برای امنیت هواداران فوتبال در برزیل دارند که مهم ترین آن استفاده نکردن از تلفن همراه در مکان‌های عمومی و بحث نکردن با دزدان احتمالی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به هواداران فوتبال که قصد سفر به برزیل برای تماشای بازی‌های جام جهانی 2014 را دارند توصیه شده است که از تلفن همراه خود در مکان‌های عمومی استفاده نکنند و در صورت استفاده هم با کسانی که قصد دزدیدن تلفنشان را دارند بحث نکنند چون دزدان برزیلی معمولا کسانی که مقاومت می‌کنند را به قتل می‌رسانند. برزیلی‌ها که حواشی زیادی به خاطر میزبانی جام جهانی داشته‌اند در آخرین بحران به خاطر کم بودن حقوق خود اعتصاب  کردند .
 
کیف قاپی، دزدی، آدم ربایی و خشونت باند‌ها،برزیل را به یکی از کشورهای مرکز جرم و جنایت تبدیل کرده است طبق آمار از هر 100 هزار نفر در این کشور 28 نفر به قتل می‌رسند.
 
 مسئولان پلیس برزیل هشدار داده‌اند که اعتراضات در شهرهای بزرگ این کشور ادامه خواهد داشت و آمار جرم و خشونت به خصوص در شهرهای اصلی بالا خواهد بود.
 
توصیه‌های نیروهای پلیس و اهالی ریو برای دوری از جرایم برزیل به این شرح هستند: از اطراف خود و محله‌ای که در آن هستید اطلاعات داشته باشید. پلیس آمریکا هم در وب سایت خود تاکید کرده است که وسایل حمل و نقل عمومی، هتل‌ها و مکانهای توریستی بالاترین درصد جرایم را دارند.
 
 هیچ نوع جواهرات یا وسایل تزئینی نداشته باشید و یا حداقل از انواع زرق و برق دار آن  استفاده نکنید.
 
 در زمان استفاده از گوشی‌های تلفن هوشمند بیشتر دقت کنید در وسایل نقلیه عمومی از گوشی خود استفاده نکنید و در صورت نیاز به خیابان یا یک فروشگاه بروید.
 
 اعتراضات خشونت آمیز در شهرهای ریو،سائوپائولو‌ و شهرهای دیگر در یک سال گذشته ادامه داشته است مراقب تظاهرات برنامه ریزی شده باشید و از آنها دوری کنید.
 
 اگر به شما دستبرد زده شده واکنشی نشان ندهید و وسایل خود را تسلیم کنید در بسیاری  مواقع افرادی که مقاومت نشان می‌دهند، کشته می شوند. جرایم را به نزدیک‌ترین ایستگاه پلیس گزارش دهید.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۱۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
کشوری بی امنیت چرا آنجا می روند؟
آخرین اخبار