حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی:

درس امام(ره) توامان کردن سادگی و عقلانیت است/ ریشه انقلاب در دل محرومین جامعه است

تولیت حرم حضرت امام خمینی(ره) گفت: توجه به محرومین از ارزشها است به طوری ریشه انقلاب در دل محرومین جامعه است و توجه به محرومین از وصایای امام(ره) به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگارن، "حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی" تولیت حرم مطهر حضرت امام خیمنی(ره) در حاشیه تجدید میثاق نمایندگان با آرمان‌های بنیان‌گذارانقلاب گفت: در آستانه مبعث نبی اکرم(ص) هستیم. یک مطالعه کوتاه در زندگی پیامبر اکرم(ص) انسان را با شخصیتی مواجه می‌کند که ذره ذره رفتار او لرزه به جان می‌اندازد.  
 
وی اظهار داشت: ما خیلی راحت اسم او را می‌آوریم ولی زندگی پیامبر(ص) سرشار از تخریب بود. 

وی در ادامه تصریح کرد: همین مرد بزرگ که کنار مرقدش نششته‌ایم و قصد داریم منابع را در راه خدا مصرف کنیم اگر نبود هیچ کدام از ما در این جایگاه نبودیم و در بهترین شرایط در گوشه زندان بودیم. همین مرد 15 سال در تبعید بود. یارانش را کشتند، پا را از نجف به کوفه نگذاشت، فرزندش را کشتند خم به ابرو نیاورد و در قم متحجرین کوزه‌اش را آب کشیدند چون پسرش از آن آب خورده بود.  
 
وی اظهار داشت: عقلانیت از ویژگی‌های حضرت امام(ره) بود. پیامبر(ص) نگفت چون من حق هستم به راحتی مقابله خواهم کرد بلکه با عقلانیت حرکت می‌کرد امیرالمومنین(ع) نیز برای سپاه خود یمین و یسار می‌گذاشت.
 
وی اظهار داشت: تفاوت علی(ع) و معاویه در نیت آنها بود اما قواعد اصلی را هر دو رعایت می‌کردند.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن خمینی تاکید کرد: نیت‌های خیر ما هویت و ارزش ماست، حرف امام(ره) توامان کردن ایستادگی و عقلانیت است. عقلانیت بدون عزم راسخ و عزم بدون عقلانیت به پییروزی نمی‌رسد. 

تولیت حرم امام(ره) ادامه داد: توجه به محرومین از ارزشها است به طوری ریشه انقلاب در دل محرومین جامعه است و توجه به محرومین از وصایای امام(ره) به شمار می‌رود. 

وی در پایان گفت: به همه تذکر دهیم و شما همت کنید و اگر همت با نیت خیر باشد به نتیجه می‌رسد. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: شرایط ، سرشار ، پیامبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار