رای‌دهندگان مصری سخنان ممنوع روی برگه‌های رای نوشتند

رای دهندگان مصری سخنانی را که نمی‌توانستند به زبان بیاورند روی برگه‌های رای نوشتند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره یکی از پدیده‌های نادر در انتخابات ریاست جمهوری مصر، فراونی نوشته‌ها روی برگه‌های رای بود. بسیاری از رای‌دهندگان مصری گذشته از گرایشهای سیاسی آنان، دیدگاههای خود را با نوشتن  جملات کوتاه و بلند روی برگه‌های رای به نمایش گذاشته بودند.

بخشی از این نوشته‌ها عبارات سیاسی بود که رای دهندگان از به زبان آوردن آنها به صورت علنی می‌ترسند زیرا ممکن است با مجازات زندان روبرو شوند. در همین حال بخشی از نوشته‌ها نیز جملات  تمسخر آمیز بود که کودتای نظامی را در مصر به تمسخر گرفته بود. 

احمد مرزوق گزارشگر الجزیره گفت داستان از اینجا آغاز شد که رئیس کمیساریای عالی انتخابات مصر اعلام کرد رای‌دهندگان می‌توانند روی برگه رای عکس قلب بکشند یا جمله دوستت دارم را بنویسند. همین موضوع برخی از رای دهندگان را تشویق کرد که هنگام رای دادن جملات مختلفی روی برگه‌های رای بنویسند.

برخی از پایگاههای اینترنتی تصاویر شماری از این نوشته‌ها را روی برگه‌های رای به نمایش گذاشته‌اند. برخی از این نوشته‌ها عبارتند از: نه تو و نه او، مصر از شما بزرگتر است، مرسی رئیس جمهور واقعی است، این که همان حسنی مبارک است، تبریک به حسنی مبارک و غیره.

در همین حال برخی از رای دهندگان، شعارهای انقلابی روی برگه های رای نوشته و خواستار برپایی انقلابی دیگر در مصر شده‌اند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار