عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی:

درمان هلیکو باکتر پیلوری برای بدن عوارض دارد

خطر ابتلا به سرطان مری و روده بزرگ در افرادی که تحت درمان هلیکو باکتر قرار گرفته اند بسیار بالاست و باید در درمان این باکتری در افراد مشکوک محتاطانه عمل کرد .

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشكاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل فرهنگستان علوم پزشکی دکتر مسرت با انتقاد از درمان نابه جای همه بیماران ناقل هلیکو باکتر پیلوری توسط پزشکان افزود : متاسفانه با وجود اینکه تنها 3 درصد از بیماران ناقل این باکتری دچار عارضه زخم معده و اثنی عشر می شونداما پزشکان تمام بیماران ناقل این باکتری را تحت درمان آنتی بیوتیک های قوی برای برای چندین دوره قرار می دهند که این مسئله باعث بروز برخی عوارض جبران ناپذیری در بیماران می شود .

وی تصریح کرد : خطر ابتلا به سرطان مری و روده بزرگ در افرادی که تحت درمان هلیکو باکتر قرار گرفته اند بسیار بالاست و باید در درمان این باکتری در افراد مشکوک محتاطانه عمل کرد .

دکتر مسرت درباره ضرورت بازنگری در درمان بیماران ناقل این باکتری گفت : کسانی که ناقل این باکتری در معده هستند و افراد درجه اول مانند پدر یا مادرشان مبتلا به سرطان معده بوده اند لازم است درمان با هدف ریشه کنی باکتری در آنها صورت گیرد و بقیه افراد حتی با وجود داشتن این باکتری ضرورتی به درمان ندارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: باکتری ، ناقل ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار