الاخباریه سوریه:

ادامه اعتراضات ساکنان شرقی عربستان زير سایه سانسور خبری

در حالی که اعتراضات ساکنان مناطق شرقی عربستان به رفتارهای تبعیض آمیز رژیم آل سعود ادامه دارد این رژیم انع از انتشار هرگونه اخبار و تصاویر این اعتراضات می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه الاخباریه سوریه اعلام کرد در حالی که اعتراضات ساکنان مناطق شرقی و نفت خیز عربستان به رفتارهای تبعیض آمیز رژیم آل سعود ادامه دارد این رژیم با اعمال فشارهای سنگین مانع از انتشار هرگونه اخبار و تصاویر این اعتراضات می شود.

منطقه الشرقیه در عربستان سعودی یکی از تاریکترین بخش های این کشور است و همچنان زیر آتش ظلم و استبداد حکومت سعودی قرار دارد. حکومت سعودی این منطقه را همواره در محاصره و تهدید به دستگیری و گرسنگی قرار داده  است تا مبادا مجددا خواستار عدالت و قصاص جنایتکاران وابسته به رژیم حاکم در این کشور در مناطق القطیف و العوامیه و دیگر شهرها و روستاها شوند.

منطقه الشرقیه عربستان در سه سال گذشته شاهد اعتراضات گسترده ای بوده است و تصاویری از آن توسط رسانه های مختلف منتشر شده است. اما ماشین سرکوب سعودی با تهاجم تبلیغاتی و سانسور شدید خبری تلاش کرده است صدای کسانی را که خواهان حقوق خود از این حکومت مرتجع و تروریستی هستند خفه کند.

برخی روزنامه های انگلیسی به انعکاس اعترضات و بحران منطقه الشرقیة عربستان سعودی می پردازند و در همه گزارش‌های مکتوب وتصویری خود تاکید می کنند که معترضان خشم خود را علیه حکومت آل سعود اعلام می کنند. این اعتراضات در موارد بسیار اندکی پوشش رسانه ای داده می شود و غیر ممکن است که خبرنگاران بتوانند آزادانه در این منطقه فعالیت داشته باشند. اخبار اعتراضات منطقه القطیف در سواحل شرقی عربستان سعودی حتی در داخل این کشور نیز بسیار محدود اطلاع رسانی می شود. خبرنگاران بی بی سی با حضور در تجمعات مخفی معترضانی که خواستار اصلاحات فراگیرو عدالت اجتماعی هستند به پوشش این موضوع پرداخته اند. این معترضان عامل اصلی فقر و گرفتاری خود را در فساد حاکم بر دستگاه حکومتی سعودی می بینند. این درحالی است که منطقه الشرقیه بیشترین چاههای نفتی جهان را دارد. با این همه ، مردم این منطقه از نظر سیاسی به حاشیه رانده شده اند و در فقر اقتصادی به سر می برند.

براساس گزارشهای موجود صدها سعودی از ظلم و ستم دستگاه امنیتی سعودی فرار کرده اند زیرا نگران حملات آنها به خانه ها و خیابانها و دستگیری هایی هستند که به سالیان متمادی شکنجه و یا مرگ ختم می شود. یکی از آخرین موار نقض کرامت انسانی توسط رژیم سعودی توسط سازمان امر به معروف و نهی از منکر این کشور فاش شد که اعلام کرد یک زن جوان در این کشور طی مدت پنج سال در معرض تجاوزات جنسی دو نیروی امنیتی این کشور بوده است. آنها در این مدت با باج خواهی از وی سوء استفاده جنسی می کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار