انتخابات سوريه در 80 درصد مساحت اين کشور قابل برگزار شدن است/ بیش از 15 میلیون تن واجد شرایط رای دادن هستند

بیش از 15 میلیون رای دهنده سوری برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سوریه فراخوانده شده‌اند و مقامات این کشور می گویند انتخابات در 80 درصد خاک سوریه برگزار خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم،  روسای بیش از یکهزار و پانصد حوزه انتخاباتی در سوریه سوگند یاد کردند که در انتخابات بی طرف باشند و از آراء رأی دهندگان محافظت کنند. 

بیش از 15 میلیون رای دهنده سوری برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سوریه فراخوانده شده‌اند و مقامات این کشور می گویند انتخابات در 80 درصد خاک سوریه برگزار خواهد شد. 

"دارین فضل" گزارشگر شبکه العالم در این باره گزارش داد: رؤسا و اعضای حوزه های انتخاباتی که بر انتخابات ریاست جمهوری سوریه نظارت خواهند داشت در مقابل کمیته فرعی قضایی در استانداری دمشق مراسم سوگند قانونی را برگزار کردند تا ماموریت خود را برای اجرای انتخابات به شکل قانونی و سالم انجام دهند. 

استانداری دمشق تدابیر لازم را برای تضمین برگزاری شفاف انتخابات ریاست جمهوری اتخاذ کرده است. بیش از یکهزار و پانصد صندوق اخذ رای، متناسب با جمعیت مناطق توزیع شده است. 

شمار رای دهندگان سوری که حق شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سوم ژوئن را دارند طبق آمارهای رسمی به بیش از پانزده میلیون نفر در داخل و خارج از کشور می رسد.

 اکثریت عظیمی از سوری ها در داخل کشور، در مناطقی زندگی می کنند که تحت کنترل دولت سوریه قرار دارد. به عبارت دیگر انتخابات در بیش از هشتاد درصد مساحت سوریه برگزار خواهد شد. نمایندگان بیش از 270 رسانه، روند انتخابات را پوشش خبری خواهند داد. 

گزارشگر در پایان گفت، با مشخص شدن مسئولان همه حوزه های انتخاباتی و ادای سوگند آنها، شهر دمشق همه تدابیر را برای برگزاری این انتخابات تاریخی تکمیل کرده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار