لرستان/

برداشت گندم پلدختر از مرز 12هزارتن گذشت

مدیرجهاد کشاورزی پلدختر گفت: برداشت گندم این شهرستان با گذشت ۱۶ روز از فصل برداشت از مرز12 هزار تن گذشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ علی خادمی افزود: هم اکنون حدود ۷۰ دستگاه کمباین کار برداشت مزارع گندم را در پلدختر انجام می‌دهند و چهار کمیسیون خرید گندم در شهرستان فعال و آماده تحویل محموله‌های کشاورزان هستند.
وی گفت: این در حالی است که کل خرید سال گذشته توسط کمیسیون‌های خرید دولتی پنج هزار تن بوده است.
خادمی مهم‌ترین مشکل سالانه محصولات کشاورزی شهرستان پلدختر را کمبود فضای انباری و ذخیره محصولات کشاورزی از قبیل انبار مکانیزه و سیلو برشمرد و افزود: با توجه به محدود بودن ظرفیت انباری شهرستان پلدختر همزمان با خرید گندم خریداری شده به سیلوهای شهرستان‌های خرم آباد، ازنا و الیگودرز انتقال داده می‌شوند.
مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: از ۲۲ اردیبهشت ماه که کار برداشت گندم در شهرستان آغاز شده تا کنون چهار هزار تن از گندم کشاورزان پلدختر خریداری شده و به سیلو‌ها انتقال داده شده است.
خادمی افزود: کار برداشت گندم تا اواخر تیرماه در پلدختر ادامه دارد و پیش بینی می‌شود حدود ۳۰ هزار تن گندم از مزارع شهرستان برداشت شود.
وی با بیان اینکه از این میزان برداشت گندم ۲۰ هزار تن تحویل کمیسیون‌های خرید گندم تضمینی شهرستان پلدختر می‎شود، اضافه کرد: تاکنون تنها یک سوم سطح زیرکشت گندم شهرستان پلدختر برداشت شده و مابقی آن طی روزهای آینده کار برداشت محصول صورت می‌گیرد.
خادمی افزود: گندم تولیدی این شهرستان هم از نظر عملکرد و هم از نظر کیفیت بهترین گندم استان است.
مدیر جهاد کشاورزی پلدختر با بیان اینکه وضعیت آب وهوایی و پراکنش خوب امسال، کشاورزی در شهرستان پلدختر را متحول کرده است، گفت: کمباین دارانی که مشغول فعالیت و برداشت گندم شهرستان هستند معتقدند برداشت محصول گندم امسال در شهرستان پلدختر استثایی است.
انتهای پیام/ ش/ن
برچسب ها: برداشت ، گندم ، پلدختر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.