بجنورد/

خدمات رسانی بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور به مردم مناطق محروم خراسان شمالی

مدیر اجرایی موسسه خیریه نورآوران سلامت شرق کشور گفت: بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور به زودی به مردم مناطق محروم خراسان شمالی خدمات رسانی خواهد کرد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد،به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، محسن انتظاری در گردهمایی مسئولان بنیاد خیریه نورآوران سلامت شعبه شرق کشور ، که در تالار شهید لنگری بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد برگزار شد ، اظهار داشت : این بنیاد خیریه به همت متخصصان خیّر کشور و با راهبری و مدیریت دکتر«سیدحسن قاضی زاده هاشمی» در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ شکل گرفت و نامی آشنا برای بسیاری از محرومان، افراد فقیر و بی‌بضاعت کشور است که می‌تواند الگویی ماندگار برای تمامی صنوف باشد.

وی تصریح کرد : پزشکان متخصص استان های مختلف کشور خدمات رایگان دندانپزشکی و چشم پزشکی را به روستاییان مناطق محروم به صورت رایگان ارائه می کنند و به زودی در مناطق محروم استان خراسان شمالی نیز کلینیک های سیار مستقر می شود تا خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی به روستاییان نیازمند ارائه شود.

وی افزود: در این مدت بهترین پزشکان متخصص با حضور در مناطق مختلف خدماتی که مورد نیاز روستاییان است به آن ها ارائه می دهند .

انتظاری خاطر نشان کرد : مرکز توسعه روستایی و دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری کار شناسایی روستاییان نیازمند به خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی را براساس شاخص های مشخص انجام می دهد و با همکاری استانداری و دانشگاه علوم پزشکی در استان ها کار خدمات رسانی به روستاییان انجام می شود.

مدیر اجرایی موسسه خیریه نورآوران سلامت شرق کشور گفت: در مناطق مورد نیاز خدمات معاینه ، اتاق عمل ، دارو ، عینک و هرآنچه که مورد نیاز بیماران در بخش چشم پزشکی و دندانپزشکی است به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می گیرد.

وی تاکید کرد :بنیاد خیریه «نورآوران سلامت» که به همت متخصصان خیر کشور با راهبری و مدیریت دکتر«سیدحسن هاشمی» شکل گرفته است در سه سال گذشته با راه اندازی کلینیک‌ها و اتاق عمل سیار چشم پزشکی و دندانپزشکی عالی ترین خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی را در اقصی نقاط کشور ایران به بیش از ۵۰ هزار نفر از هموطنان محروم و بی بضاعت به طور رایگان عرضه کرده است.

وی افزود : تاکنون در گروه‌های اعزامی « نورآوران سلامت » برجسته ترین و حاذق ترین چشم پزشکان و دندانپزشکان حضور داشته‌اند که با دور شدن از محل سکونت و اشتغال، زکات علم و دانش خود را خدمت به روستائیان محروم در دورترین مناطق کشور قرارداده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت : حضور دکتر «سیدحسن هاشمی» پایه گذار این موسسه خیریه در راس وزارت بهداشت و درمان کشور موهبتی ارزشمند است.

ابراهیم گلمکانی زمان اجرای این برنامه در استان را مرداد ماه سال جاری عنوان کرد و افزود : غربالگری و شناسایی بیماران نیازمند در بازه زمانی پیش رو از اهمیت زیادی برخوردار است .

وی با اشاره به پرداخت تمام هزینه های درمان بیماران توسط خیّرین استانی و کشوری، تاکید کرد : بستر و زمینه مناسبی جهت ارائه خدمات به مردم نیازمند استان فراهم شده است و تمام تلاش مجموعه دانشگاه استفاده حداکثری از آن و ارتقای سطح سلامت مردم است .ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.