سوسیالیست‌های انقلابی: صباحی ائتلاف معارضان تشکیل می‌دهد

سوسیالیست‌های انقلابی مصر تاکید کردند که «حمدین صباحی» نامزد ناکام انتخابات ریاست جمهوری این کشور ائتلاف معارض قدرتمندی تشکیل خواهد داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،«حمدین صباحی» نامزد ناکام انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد: جبهه معارض قدرتمندی تشکیل می‌دهد که احزاب و نیروهای سیاسی و انقلابی حامی وی در انتخابات را شامل می‌شود و می‌خواهند بار دیگر به صفوف معارضان ملحق شوند.

از سوی دیگر «محمود عزت»، عضو دفتر سیاسی جنبش سوسیالیست‌های انقلابی مصر تاکید کرد که تمام نیروهای انقلابی تحت یک شعار و یک قضیه با یکدیگر متحد خواهند شد و روند حل مشکلات اقتصادی و سیاسی در حکومت آینده که توسط عبدالفتاح السیسی ایجاد می‌شود را پیگیری خواهند کرد.

محمود عزت که با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه افزود: ائتلاف صباحی شکل و ماهیت دیگری در عرصه سیاسی معارضان مصری و به ویژه در مقایسه با جماعت اخوان‌المسلمین خواهد داشت و تلاش خواهد کرد، طیف گسترده‌ای از معارضان را در برگیرد.

عزت درباره بیم و هراس‌های حاکم بر عرصه داخلی مصر مانند آنچه در «جبهه نجات» شاهد بودیم، گفت: اگر جبهه نجات خود را جزو نیروهای انقلابی و معارض می‌داند که این اقدامات بدون تردید اشکالی ندارد، اما در این جبهه وجه مشترکی مشاهده نمی‌شود که این جبهه را با دیگر گروه‌های معارض در یک جا گرد آورد.

وی درباره انتخابات آینده پارلمانی مصر نیز گفت: حمدین صباحی به راحتی نخواهد توانست به کرسی‌های پارلمان دست یابد، اما ائتلاف وی برنامه اصلاحی قدرتمندی را ارائه خواهد داد و به رقابت با دیگر احزاب سیاسی خواهد پرداخت.

برچسب ها: مصر ، صباحی ، معارضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.