آیت‌الله مکارم شیرازی در جمع علمای اهل سنت:

در ایران شیعیان و اهل سنت هیچ مشکلی با هم ندارند / توهین به مقدسات مذاهب اسلامی جایز نیست

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مشکل امت اسلام با کشت و کشتار و راه حل نظامی حل نمی‌شود، گفت: راه حل مشکلات اسلامی حفظ وحدت است نباید پیروان مذاهب اسلامی به مقدسات یکدیگر توهین کنند توهین به مقدسات مذاهب اسلامی جایز نیست.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله مکارم شیرازی" در دیدار جمع زیادی از علمای  اهل سنت سیستان و بلوچستان، با تاکید بر این که امروز جهان اسلام در بدترین وضع ممکن است، اظهارداشت: اگر نگاهی به کشورهای اسلامی از جمله سوریه، عراق، پاکستان، مصر، یمن، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی بیندازیم به عمق توطئه دشمن پی می‌بریم.
 
وی بیان کرد: هرچند در مصر انتخاباتی برگزار شده، اما هنوز در آرامش نیستند و در دیگر کشورهای اسلامی مانند سوریه، یمن، عراق، پاکستان و مانند آن نیز مسلمانان بر اثر توطئه دشمنان به جان هم افتاده‌اند.
 
آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: دشمنان با برنامه ریزی همه ما را به جان هم انداخته‌اند به نحوی که هیچ زمانی مثل امروز رژیم صهیونیستی در حاشیه امن و ساحل آرامش قرار نداشته است.

این مرجع تقلید  با بیان این  که آیا شرایط ناگوار امت اسلامی نباید ما را بیدار کند؟ تصریح کرد: در بین کشورهای اسلامی تنها جمهوری اسلامی ایران است که شیعیان و اهل سنت به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کنند و هیچ مشکلی با هم ندارند، اما در غالب کشورهای اسلامی حتی در میان اهل سنت با یکدیگر آتش اختلاف و درگیری روشن است.
 
معظم له با تاکید بر این که تفرقه و اختلاف بنا به صریح قرآن نوعی شرک است، تصریح کرد: اگر انسان به حال امروز اسلام و مسلمین گریه کند جا دارد، دشمنان آتش اختلاف را به جان مسلمانان انداخته و خودشان تماشاگر اختلاف ما شده‌اند.
 
وی افزود: در چنین شرایطی آیا علمای اسلام وظیفه ای ندارند؟ نباید هشدار دهیم، نباید تذکر دهیم و توصیه کنیم که وحدت و همدلی داشته باشیم؟

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مشکل امت اسلام با کشت و کشتار و راه حل نظامی حل نمی‌شود، گفت: راه حل مشکلات اسلامی حفظ وحدت است نباید پیروان مذاهب اسلامی به مقدسات یکدیگر توهین کنند توهین به مقدسات مذاهب اسلامی جایز نیست. 

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: من بارها عرض کرده ام اختلاف بین مذاهب اسلامی زیاد نیست، البته اگر بنشینیم و با هم صحبت کنیم، دور ننشینیم و به تهمت و دروغ های دشمنان گوش ندهیم.
 
معظم له با بیان این که مشکل امت اسلام با کشت و کشتار و راه حل نظامی حل نمی‌شود، گفت: مذاکره کردن، دور هم نشستن و صمیمانه سخن گفتن است.
 
وی بیان کرد: بنده مدتی در چابهار و مدتی نیز در مهاباد تبعید بودم و با اهل سنت رفیق و دوست بودیم و الان نیز با همدیگر ارتباط داریم.
 
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: مسلمانان و پیروان مذاهب اسلامی نباید به مقدسات یا به علمای یکدیگر توهین کنند و ما تاکید کرده ایم که توهین به مقدسات مذاهب اسلامی جایز نیست.
 
معظم‌له تصریح کرد: البته اگر افراد نادان معدود و محدودی در بین شیعه و سنی تندروی کردند و به مقدسات  یکدیگر توهین کردند، اینها معیار و دلیل نیست و ربطی به علمای طرفین ندارد و البته باید جلوی آنها نیز گرفته شود؛ معیار و ملاک، مراجع و علما است و اینجانب کتاب های زیادی نوشته ام در هیچ کدام از آنها توهین به مقدسات یا علمای اهل سنت نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار