خوراکی ممنوعه هنگام تماشای بازی‌های جام جهانی

برخی از خوراکی‌ها که به صورت تنقلات به همراه تماشای فیلم و یا مسابقات ورزشی مصرف می‌شوند، می‌توانند اثراتی خطرناک بر سلامت بدن انسان‌ها داشته باشند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران با توجه به نزدیک شدن به ایام شروع بازی‌های جام جهانی به افراد هشدار می‌دهند چه در سینما و چه در خانه به هنگام تماشای این بازی‌ها از خوردن یک خوراکی منحصر به فرد خودداری نمایند.

گفتنی است، بر اساس تحقیقات، ذرت بو داده شده یکی از تنقلات مضر برای بدن است.

بررسی‌ها نشان‌‌ می‌دهند، در این خوراکی به ویژه نوع صنعتی آن مقدار زیادی نمک، روغن‌های هیدروژنه که به عنوان چربی‌های با ترانس بالا شناخته می‌شوند، به همراه مواد نگه دارنده وجود دارد.

بر اساس تحقیقات، ذرت هنگام تبدیل به ذرت بو داده شده، تحت حرارت بسیار بالا قرار می گیرد و به صورت ناگهانی تغییر شکل می‌دهد. این تغییر شکل به همراه سوزانده شدن روغن‌های همراه آن سبب تولید یک ماده‌ی شیمیایی به نام diacetyl می‌کند که ماده‌ای به شکل گاز و بسیار خطرناک است و استنشاق آن می‌تواند سبب ابتلای فرد به انواع سرطان‌ها گردد.

کارشناسان توصیه می‌کنند، افراد ذرت را به صورت خام و یا کبابی مصرف نمایند و یا در صورت تمایل به خوردن ذرت بو داده آن را به روش خانگی و بدون استفاده از روغن و نمک تولید نمایند.


انتهای پیام/
برچسب ها: جام جهانی ، ذرت ، روغن ، نمک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار