سی بی سی نیوز :

مبارزه غرب علیه انتخاباتی دموکراتیک در سوریه

سوری های از آغازین ساعات "روز سه شنبه" در حالی پای صندوق های رای رفتند که درگیری ها در شهرهای این کشور همچنان ادامه دارد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از سی بی سی نیوز ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم "نحله آید" نوشت : چگونه می توان در اوج یک جنگ انتخابات برگزار کرد ؟ چنین چیزی تنها در صورتی ممکن است که شما از موفقیت خود در آن جنگ اطمینان داشته باشید و یا اینکه هیچ کسی نمی تواند در مسیری که می روید مانع شما شود . 

دقیقا به همین دلیل از صبح سه شنبه صندوق های رای گیری به روی مردم سوریه باز شد . هر چند که نتیجه موردنظر بسیاری از سوری ها تنها یک گزینه است . 

بهترین گزینه برای بشار اسد بعنوان یکی از حکومت های قدیمی در منطقه این است که بتوان قدرت و نفوذ دمشق را در خاورمیانه حفظ کرده و یا اینکه بتواند در اسرع وقت آزادی و ثبات را به کشور بازگرداند .

در ادامه این مقاله آمده است : حدود سه سال از آغاز بیداری های ضددیکتاتوری در کشورهای عربی می گذرد و اکنون بسیاری از آنها گرفتار اختلاف و درگیری ها شده و ادامه پیدا نکردند . تنها از آن جنگی باقی مانده که سه سال سوریه و مردم این کشور را گرفتار خود کرده است ؛ جنگی که تاکنون هزاران شهروند این کشور را به خاک و خون کشانده است . 

به نظر میرسد در کشوری مانند مصر مردم ترجیح می دهند میان آزادی و ثبات ، گزینه دوم را انتخاب کنند بنابراین در انتخابات ریاست جمهوری اخیر به "السیسی"‌ فرمانده نظامی ارتش و رهبر کودتاگران علیه دولت " محمد مرسی " رای دادند . 

طی سه سال آشوب و بی ثباتی هیچ یک از قدرت های غربی تمایلی برای به خطرانداختن اهداف یا منافع خود در راستای بهبود وضعیت در کشوری مانند سوریه از خود نشان ندادند . به همین دلیل شاید مردم سوریه این راه را بهتر دانستند که خود پای صندوق های رای آمده و سرنوشت کشورشان را آنگونه که می پسندند رقم بزنند . 

در انتهای این مقاله آمده است: با این حال استانداردهای دوگانه رسانه های غربی را در مواجهه با حوادث جنگی در سوریه و نیز انتخابات ریاست جمهوری این کشور به وضوح مشاهده نمود . رسانه هایی که تحت کنترل دولت های خود هستند به دستور روسای خود اجازه ندارند که آنچه حقیقت دارد را نمایش داده یا بازگو کنند . 



انتهای پیام /
برچسب ها: غرب ، انتخابات ، سوریه ، کشور ، بشار ، اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار