سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

جزئیات گزارش آژانس درباره ایران اکنون پیش روی من نیست/ قرارداد احتمالی تهاتری بین ایران و روسیه در آستانه اجرایی شدن نیست

"ماری هارف" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری شب گذشته خود در خصوص ایران نیز اظهاراتی را بیان کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه وزارت خارجه آمریکا، "ماری هارف" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص قرارداد احتمالی تهاتری بین ایران و روسیه مدعی شد که ما هیچ نشانه‌ای در اختیار نداریم که نشان دهد ایران و روسیه در حال پیش رفتن به سوی قراردادی برای مبادله نفت در برابر کالا هستند. البته می‌دانیم که در این خصوص صحبت کرده‌اند اما آشکارا اعلام کرده‌اند که در حال حاضر به چنین توافقی دست نیافته‌اند. بنابراین چیزی نیست که نشان دهد که این قرارداد در حال نزدیک شدن به اجرا است و مطمئن هستم که ما به چنین توافقی پاسخ می‌دهیم.

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، همچنین بار دیگر از اظهار نظر درباره گزارش آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌‌ای درباره برنامه هسته‌ای کشورمان خودداری کرد.

هارف همچنین وقتی با سوالی در خصوص سخنان اخیر مقام معظم رهبری مواجه شد نیز با این بهانه که متن این سخنان را هنوز ندیده است، از پاسخ‌گویی طفره رفت.
 
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین پیشرفت‌های حاصله در مذاکرات هسته‌ای در دولت حسن روحانی را ناشی از علل مختلفی دانست که یکی از آنها انتخاب روحانی در ایران به دلیل نیاز به اصلاح اقتصادی بود.

وی در ادامه افزود: در حوزه هسته‌ای، راه زیادی پیش رو داریم و نمی‌دانیم که آیا به توافق می‌رسیم یا نه. با این حال هنوز نگرانی‌های بزرگی درباره حقوق بشر و حمایت از تروریسم داریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود، اظهارات نخست وزیر ترکیه را درباره خبرنگار شبکه خبری سی ان ان مضحک و بی ربط توصیف کرد.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه اخیرا ایوان واتسون خبرنگار شبکه خبری سی ان ان را که روز 31 مه همزمان با مراسم سالروز اعتراضات پارک گَزی برای دقایقی توسط نیروهای پلیس ترکیه بازداشت شده بود ، متهم به جاسوسی کرد.

ماری هارف از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگو با خبرنگاران در واشنگتن با انتقاد از اظهارات اردوغان گفت : ما از آزادی رسانه ها در ترکیه حمایت می کنیم و همچنان به این سیاست خود ادامه خواهیم داد.

وی گفت : ما نگرانی های خود را در این باره به مقامات ترکیه اعلام کرده ایم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار