سامانه شناسایی و حفاظت منابع رایانه‌ای با هدف حفاظت از کلیه منابع سیستم شامل فایل سیستم رجیستری، شبکه و ابزارهای جانبی ارائه شده است.

حمید صغیری مدیر پروژه سامانه شناسایی و حفاظت منابع رایانه‌ای در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: این نرم‌افزار که حافظ نام دارد توانایی ثبت کلیه دسترسی‌‌ها و جلوگیری از آن‌ها را دارا بوده و با ثبت کلیه دسترسی‌ها مدیر سیستم قادر خواهد بود با بررسی میزان دسترسی‌ها و فعالیت‌های انجام شده اقدامات مشکوک و نفوذ‌ها را شناسایی کند.

وی با اشاره به ‌اینکه این شناسایی؛ کنترل، ارتقاء و حفاظت از سیستم را نیز بهبود می‌بخشد، اذعان داشت: علاوه بر این موارد سامانه حفاظتی ارائه شده با محدود کردن دسترسی‌ها و یا راه‌اندازی مجدد سیستم در صورت اتصال رسانه غیرمجاز می‌تواند از سیستم حفاظت نماید.

وی افزود: بطور خلاصه سیستم حفاظتی قابلیت شناسایی و حفاظت سیستم در برابر فعالیت‌های مشکوک داخلی و خارجی و نفوذها را داراست.

مدیر پروژه حافظ با اشاره به اینکه این سامانه بصورت تک کاربرده و تحت شبکه قابل پیاده‌سازی است، خاطرنشان کرد: سامانه حافظ توانایی حفاظت از خود و سایر پروسس‌ها و برنامه‌های اجرایی را در قبال هر گونه تغییر و اختلال در عملکرد عادی این برنامه داراست.

گفتنی است، محافظ منابع رایانه‌ای حافظ در اولین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری توسط مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف به شرکت‌کنندگان در نمایشگاه عرضه شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار