پوتين از اولاند برای برگزاری مراسم سالگرد ورود متفقین در ساحل نرماندی، قدردانی کرد

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد از رئیس جمهور فرانسه برای مراسمی که در سالگرد پیاده شدن نیروهای متفقین در ساحل نرماندی برگزار کرد، قدردانی می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،  "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه اعلام کرد از فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه برای مراسمی که در سالگرد پیاده شدن نیروهای متفقین در ساحل نرماندی برگزار کرد، قدردانی می کند. 

پوتین در اظهاراتی در فرانسه که از تلویزیون روسیه پخش می شد گفت: "به نظرم ما باید برای این رویداد، برای ارسال این پیام که جهان نه جنگ جهانی دوم و نه کهنه‌سربازان آن ، همینطور همه آنهایی که پیروزی را نصیب ما کردند، فراموش نمی کند، قدردان فرانسه و رئیس جمهور فرانسه باشیم".

وی افزود: "من با رئیس جمهور فرانسه تماس می گیرم و بار دیگر از او بابت سخنرانی‌اش که در آن از نقش سرنوشت ساز اتحاد جماهیر شوروی در پیروزی بر نازیسم سخن گفت، تشکر می کنم".

 رئیس جمهور روسیه همچنین خاطر نشان کرد مهم‌ترین گفتگویش را روز پنجشنبه با رئیس جمهور فرانسه داشت.

پوتین اعلام کرد: "مهم‌ترین گفتگو، گفتگویی بود که با رئیس جمهور فرانسه صورت گرفت. ما در مورد نحوه تعمیق روابط دو جانبه، روابط اقتصادی و مشکلات بین المللی و موضوع سوریه گفتگو کردیم".

در شرایطی که بحران اوکراین تنش بی سابقه‌ای را بین روسیه و غربی‌ها پس از دوران جنگ سرد موجب شده است که لغو نشست گروه هشت را در روسیه و شرکت روسیه در این نشست در پی داشت، فرانسه دعوت از ولادیمیر پوتین را برای شرکت در هفتادمین سالگرد پیاده شدن نیروهای متفقین در نرماندی حفظ کرد.

به علاوه فرانسه تاکنون حاضر نشده است قرارداد فروش دو کشتی جنگی میسترال را به روسیه لغو کند که به ویژه انتقاد آمریکا را از فرانسه در پی داشته است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار