هشدار آنکارا درباره تعرض به شهروندان ربوده شده در عراق/نیمه تمام ماندن سفر داود اوغلو به نیویورک به دلیل تحولات موصل

وزیر خارجه ترکیه که برای دیدار با دبیر کل سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود به دلیل تحولات امنیتی در شهر موصل سفر خود را نیمه تمام رها و به آنکارا بازگشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری ملیت ترکیه: "احمد داود اغلو" امروز سفر خود به نیویورک را نیمه تمام گذاشت تا از نزدیک در جریان آخرین تحولات شهر موصل عراق قرار بگیرد.

وزیر خارجه ترکیه برای گفتگو در سازمان ملل و دیدار با دبیر کل این سازمان به نیویورک سفر کرده بود که تحولات موصل موجب بازگشت وی به آنکارا شد.

در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد آنکارا تهدید کرده است در صورت هرگونه تعرض به شهروندان روبوده شده است کشور در عراق، پاسخ ان را خواهد داد.

خاطر نشان می شود، در حمله تروریست های داعش به کنسولگری ترکیه در موصل، شماری از کارکنان ترک و شهروندان این کشور در عراق گروگان گرفته شدند.

داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه درباره اوضاع موصل گفت تحولات اخیر را از 4 روز پیش تاکنون زیر نظر داشته ایم و این تحولات را با بغداد، استاندار شهر موصل، ایالات متحده امریکا و ایران بررسی خواهیم کرد.

وی گفت متاسفانه نیورهای نظامی عراق در مقابل داعش عقب نشینی کردند و دستور تخلیه کنسولگری را 4 روز پیش صادر کردیم اما تحولات میدانی مانع از ان شد.

 ترکیه خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده ناتو درباره تحولات اخیر عراق شد.
وی گفت در صورت هرگونه تعرض به شهروندان ربوده شده در عراق پاسخ سختی به آن خواهیم داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار