تبریز/

توزیع 86 هزار اصله نهال و نشاء گیاهان دارویی در شهرستان مرند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند از توزیع بالغ بر 86 هزار اصله نهال و نشاء گیاهان دارویی در شهرستان مرند و حومه در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، رحیم زاده در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه نزدیک به 80 هزار اصله نهال مثمره در کل شهرستان در قالب احداث و جایگزینی غرس شده اظهار کرد: استفاده از ارقام دیرگل، پربار و به خصوص ارقام عاری از ویروس بدست آمده از کشت بافت، گسترش پایههای جدید الاحداث همچونGN و گزیلا یکی از اهداف این مدیریت در بخش باغبانی است.

وی به اختصاص بالغ بر150 میلیون ریال یارانه پایه های رویشی اشاره کرد و افزود: در شهرستان مرند به ارزش 390 میلیون ریال در سالجاری در توسعه باغات جدید نهال یارانه دار توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرندگفت: نخستین باغ پسته از پایههای کشت بافت و مقاوم در منطقه یامچی این شهرستان در آینده نزدیک با سرمایهگذاری بخش خصوصی احداث میشود.

وی احداث باغات با پایههای رویشی، تغییر الگوی کشت به سوی استفاده از محصولات با نیاز آبی کمتر، تامین نهال و نهادههای کشاورزی از شرکتها و نهالستانهای تحت نظر سازمان، افزایش اعتبارات و ضریب مکانیزاسیون باغات را یادآور و همدلی و نظر مسئولان استانی در تخصیص اعتبارات ویژه به این شهرستان را خواستار شد.
 
انتهای پیام/س

 

برچسب ها: گیاهان ، دارویی ، توزیع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.