چرا جلسه فوق‌العاده مجلس عراق برگزار نشد؟

نماینده ائتلاف دولت قانون، از توطئه اسامه النجیفی رییس مجلس عراق برای جلوگیری از برگزاری جلسه امروز مجلس و عدم اعلام حالت فوق العاده در این کشور خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نقل ازشبکه العالم؛  "علی شلاه" نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف دولت قانون، پس از به حد نصاب نرسیدن شمار نمایندگان و تعویق جلسه پارلمان، در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه صبح امروز، نیمی از نمایندگان فهرست العراقیه و ائتلاف کردستان حاضر بودند، اما به دستور النجیفی جلسه با نیم ساعت تاخیر برگزار شد و در جلسه دوم نیز تنها چهار نفر از آنان شرکت کردند.      
 
الشلاه افزود: در ابتدا عمده نمایندگان ائتلاف ملی و نیمی از نمایندگان فهرست العراقیه و ائتلاف کردستان حضور داشتند و جلسه تقریبا به حد نصاب رسیده بود، اما ناگهان النجیفی جلسه را به خاطر به حد نصاب نرسیدن نیم ساعت به تعویق انداخت.   
 
به نوشته پایگاه اینترنتی "السومریه نیوز"، شلاه ادامه داد: پس از آغاز جلسه دوم، نمایندگان ائتلاف همگی آمدند، اما از فهرست العراقیه تنها یک نماینده و از کردها هم فقط سه نماینده آمدند که به همین دلیل جلسه پارلمان تا اطلاع بعدی به تعویق افتاد، و این توطئه ای از سوی النجیفی برای برگزار نشدن جلسه و عدم اعلام وضعیت فوق العاده در کشور بود.
 
خالد العطیه نماینده ائتلاف ملی پیشتر گفته بود: تمام اعضای ائتلاف به منظور تصویب اعلام وضعیت فوق العاده در جلسه حضور یافتند اما دو فراکسیون سیاسی به منظور جلوگیری از تصویب قانون مزبور حاضر نشدند و دولت برای اعلام وضع فوق العاده، پس از پایان این دوره از مجلس، در صورت نیاز به دادگاه فدرال مراجعه خواهد نمود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار